يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

ویژه برنامه‎‌های هفته وحدت در حرم رضوی

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 706784
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جشن‌های هفته وحدت در حرم مطهر رضوی از یکشنبه این هفته آغاز می‌شود.
ویژه برنامه‎‌های هفته وحدت در حرم رضوی
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با تشریح برنامه های هفته وحدت گفت: اهل سنت دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‎دانند، لذا حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بود، از این مسئله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کرد و فاصله بین این دو تاریخ را هفته وحدت نام‎گذاری کرد.

او ادامه داد: به همین مناسبت در هفته جاری برنامه‌های متنوع و متعددی ویژه زائران ایرانی و غیرایرانی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های هفته وحدت و ایام فرخنده میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفرصادق (ع) از شامگاه شنبه ۱۸ آبان‌ماه تا جمعه ۲۴ آبان ماه در قالب مراسم‌های سخنرانی، مولودی‌خوانی و اجرای سرود و تواشیح در رواق امام خمینی (ره) و حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

شریعتی نژاد افزود: در این برنامه‌ها حجج اسلام والمسلمین جمالی، حیدری کاشانی، رضایی تهرانی، رفیعی و رجائی‌پور پیرامون موضوعات سیره اخلاقی پیامبر (ص)، وحدت از منظر قرآن و حدیث، روش تربیتی رسول الله (ص)، خانواده سالم از منظر قرآن و حدیث و بیان سیره نبوی در قرآن سخنرانی خواهند کرد.

او تصریح کرد: همچنین مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این ایام به اجرای مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی، شعرای آئینی به اجرای شعرخوانی و گروه‌های همخوانی به اجرای سرود و تواشیح می‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جشن‌های اصلی هفته وحدت با محوریت رواق امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد و در دیگر اماکن متبرکه نیز برنامه‌‏های متنوعی ویژه این ایام تدارک دیده شده است.

شریعتی نژاد افزود: در شب و روز ولادت با سر سعادت رسول الله (ص) به روایت اهل سنت برنامه‌های متعددی ویژه عموم زائران در حرم رضوی برگزار می‌شود و در صورت حضور کاروان‌های اهل تسنن در حرم رضوی ویژه برنامه اختصاصی برای این عزیزان برپا می‌شود.

او تصریح کرد: در این ایام خجسته برای عموم زائران غیر ایرانی نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *