يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱۱

آمریکا بازرسان آژانس را از قانون ضدایرانی استثنا کرد!

سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 462898
وب سایت روزنامه نگاری پژوهشی پولیتیکو اعلام کرد اگر هم امریکا بخواهد در قانون جدید محدودیت ورود بدون روادید به امریکا استثنائاتی در نظر بگیرد، این استثنا صرفا شامل حال بازرسان اروپایی خواهد شد که پس از آغاز اجرای برجام به ایران سرازیر خواهند شد!
آمریکا بازرسان آژانس را از قانون ضدایرانی استثنا کرد!
به گزارش جهان به نقل از ایران هسته ای، وب سایت روزنامه نگاری پژوهشی پولیتیکو اعلام کرد اگر هم امریکا بخواهد در قانون جدید محدودیت ورود بدون روادید به امریکا استثنائاتی در نظر بگیرد، این استثنا صرفا شامل حال بازرسان اروپایی خواهد شد که پس از آغاز اجرای برجام به ایران سرازیر خواهند شد!

این وب سایت امریکایی این مطلب را در تحلیل محتوای نامه ای منتشر کرده که جان کری به محمد جواد ظریف نوشته و در آن اعلام کرده شاید دولت امریکا اجرای قانون جدید ویزا را در برخی موارد مرتبط با ایران متوقف کند.

نویسنده این مطلب دیوید کوهن و تاریخ انتشار آن روز یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ (۲۰ دسامبر ۲۰۱۵) است.

پولیتیکو می گوید اگر هم دولت امریکا قصد داشته باشد کسانی را استثنا کند، صرفا بازرسانی را استثنا خواهد کرد که پس از اجرای برجام وارد ایران خواهند شد.

دولت ایران نامه کری را به عنوان یک تضمین مستحکم از سوی امریکا مبنی بر اینکه این کشور حتما برجام را خواهد کرد، در نظر گرفته و از شکایت به کمیسیون مشترک صرف نظر کرده است.

محدوديت هايي كه اتباع ۳۸ كشور را در صورت سفر به ايران، سوريه، عراق و سودان مجبور به اخذ ويزاي مجدد براي ورود به آمريكا مي كند، در چارچوب قانون بودجه سالانه آمريكا، به امضاي رئيس جمهور باراك اوباما رسيد.

اوباما جمعه شب گذشته قانون بودجه ۱۱ تريليون دلاري سال ۲۰۱۶ آمريكا را پس از تصويب كنگره، امضا كرد بر اساس اعلام منابع خبري محدوديت هاي جديد ويزاي آمريكا نيز در قانون جديد بودجه گنجانده شده است.

بودجه يك تريليون و ۱۰۰ ميليارد دلاري دولت فدرال سال ۲۰۱۶ آمريكا، اصلاحات قانون مربوط به رواديد موسوم به Waiver Visa را نيز در بر دارد. بر اين اساس، اگر شهروندان كشوري كه تاكنون مي توانستند بدون رواديد به آمريكا سفر كنند كه عمدتا كشورهاي اروپايي هستند، در پنج سال گذشته به كشورهاي ايران، عراق، سودان و سوريه سفر كرده باشند، بايد براي ورود به آمريكا بار ديگر رواديد بگيرند. همچنين افرادي كه تابعيت دوگانه اين كشورها را دارند، از جمله ايراني هايي كه شهروند كشورهاي معاف از ويزا مانند انگليس، استراليا يا فرانسه هستند نيز بايد براي سفر به آمريكا رواديد بگيرند.

لايحه بودجه دوهزار صفحه اي آمريكا در مجلس نمايندگان آمريكا با ۳۱۶ راي موافق در برابر ۱۱۳ راي مخالف به تصويب رسيده بود كه پس از آن، سناي آمريكا نيز با ۶۵ راي موافق در برابر ۳۳ راي مخالف به تصويب رسيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس انتظار داشتين جاسوساشونم ممنوع كنن از سفر براي انجام وظيفه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Romania
برای شتاب در اجرای برجام توسط ما و بازرسیهای گسترده این تصمیم گرفته شده و این از الطاف کدخدا به آزانس عزیز است
Romania
آفرین باید بازرسان آژانس به آمریکا گزارش بدن اینا به 10 سال بعد فکر میکنن مثل ما نیستن که تا نوک دماغمون و می بینیم برای 10 سال بعد و حمله به ایران نقشه میکشن
آیا واقعا نمی فهمند که این قانون و قیمت نفت، لغو تحریم ها را کاملا بی اثر می کند؟ چه برای سیاحت و چه برای تجارت، هیچ کس دیگر جرات سفر به ایران را نخواهد داشت. آش به قدی شور هست که حتی مجبور شده اند برای بازرسان آزانس تبصره بگذارند. ویزای تجاری دیگر کدام است. جمع کنید این بساط خفت و خواری را. اگر قرار باشد برجام تاثیر اقتصادی نداشته باشد، همان بهتر که صد سال سیاه اجرا نشود.
می فهمند اما مجبورند مجبور می فهمی ؟!!!!!!!!!!!!نوکر که از خودش اختیاری نداره فقط فرمان اربابان را اجرا می کنند
من موندم با این قانون دیگه اجرای برجام برای ما چه معنی داره؟؟؟؟؟!!!؟!!!!!!

دیگه با این اوضاع برجام شده یه اتوبان برای نفوذ امریکا

و یک فتح الفتوح ،نه برای ما،بلکه برای امریکاییها

خسته نباشی روحانی!!!!!!!/
این اقازاده ها چکار کنن بیچاره ها!؟ گناه دارن خوب همشون اونورن
مجتبی
بخدا ببین چجوری مسخره ی خاص وعام شدیم؟!
آمریکایی ها شیاطینی هستند که لنگه ندارند.. حالا هی بعضی ها ماست مالی کنند ... خوی گرگ صفتی آنها هیچ وقت از بین نخواهد رفت ..بابا یکی به این نادانها بگه دست بردارید از این لغو تحریم ها نخواستیم آقا مسخره بازیه
خداییش اندازه کره شمالی هم نمیشید؟!؟!؟!
آره دیگه .. .. تازه جاسوسان و عوامل آمریکا نیز حتما از این قانون استثناء میشن .. بعد هم وزارت خارجه با ذوق زدگی اعلام میکنه که : دیدین جان کری به قولش عمل کرد !!!!!!!!!!!!!