شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پرونده مرتضوی هنوزبه دیوان‌عالی نرفته است

سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 461483
رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران که سعید مرتضوی را به ۴۶ میلیون تومان رد مال و حبس محکوم کرده گفت: هنوز این پرونده به دیوان عالی کشور ارسال نشده است.
به گزارش جهان، محمدرضا محمدی کشکولی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سئوال که آیا پرونده مرتضوی در ارتباط با شکایت اولیای دم یکی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک و بخشی از تامین اجتماعی به دیوان عالی کشور ارسال شده است یا خیر اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم این پرونده هنوز به دیوان عالی کشور نرفته است.

رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران همچنین درباره پرونده مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش نیز گفت که این پرونده هنوز منتهی به صدور حکم نشده است.

به گزارش تسنیم، بخشی از پرونده تأمین اجتماعی به همراه شکایت روح‌الامینی اولیای دم یکی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت پس از برگزاری هفت جلسه، رسیدگی قاضی کشکولی به این پرونده پایان یافت و شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران، متهم را در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد.

دادگاه همچنین در ارتباط با پرونده تأمین اجتماعی نیز، متهم را به رد مال به مبلغ ۴۶ میلیون تومان و یک سال حبس که شش ماه آن تعلیقی است، محکوم کرد.

پس از صدور رای، اولیای دم مرحوم روح‌الامینی، سازمان تأمین اجتماعی و متهم پرونده به حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض کردند که مرجع رسیدگی به این پرونده در مرحله تجدیدنظر، دیوان عالی کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *