دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
با هدف تامین و ارتقا سطح سلامت ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی؛

احداث ۶۷۵ پایگاه بهداشت در کشور

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب: 461100
مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری وزارت راه وشهرسازی گفت: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۶۷۵ پایگاه بهداشت سلامت با هدف تامین، حفظ و ارتقا سطح سلامت ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی در کشور احداث می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نخستین نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری وزارت راه و شهرسازی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
 
مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری وزارت راه وشهرسازی در این نشست، اظهار داشت: سند توانمند سازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشور تهیه و تدوین شده است و به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
 
نریمان مصطفایی هدف از تدوین این سند را هماهنگی، انسجام، و مدیریت بهسازی بافت‌های فرسوده و توانمند کردن ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها و پرهیز از موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه عنوان کرد.
 
وی بیان کرد: انتظار می‌رود اعضای ستاد استانی بازآفرینی کهگیلویه و بویراحمد از سوی مسئولان مربوطه برای فعالیت بیشتر و بهبود روند کار برای  آنها حکم و ابلاغ صادر شود.
 
مصطفایی با بیان اینکه کارگروه‌های زیرمجموعه این ستاد در استان به طور مستمر باید تشکیل جلسه دهند، افزود: 675 پایگاه بهداشت سلامت اعم از درمانگاه، کلینیک، بیمارستان، خانه بهداشت و پلی‌کلینیک با همکاری وزارت بهداشت  و تا پایان سال 96 در سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشور احداث می‌شود.
 
وی ابراز کرد:  مسئولان کهگیلویه و بویراحمد اگر احساس نیاز این گونه پایگاه‌ها در این استان را دارند به ستاد ملی اعلام  تا توسط وزارت بهداشت در سکونت‌گاه غیررسمی نسبت به احداث پایگاه‌های سلامت اقدام شود.
 
مصطفایی تاکید کرد: وجود بافت فرسوده آسیب‎ها و معضلات اجتماعی را به دنبال دارد و باید مسئولان نسبت به رفع این مشکل در بستر جامعه تلاش و همت جهادی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *