پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

داعش ۵۰ هزار طرفدار در مالزی دارد

يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 460930
وزیر مالزیایی از رشد هزاران نفری طرفداران اقدامات تروریستی داعش در این کشور خبر می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یکی از مقامات دولتی مالزی ضمن هشدار درباره احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور، اعلام کرده است حداقل ۵۰ هزار مالزیایی جزء طرفداران و حامیان گروه تروریستی داعش هستند.

به نوشته وبگاه «الجزیره» قطر، وزیر حمل و نقل مالزی این رقم قابل‌توجه از خیل طرفداران تروریسم تکفیری در این کشور را نتیجه بررسی‌های بخش امنیتی مالزی و بر اساس برآوردهای اطلاعاتی دانسته است.

«لیو تیونگ» که امروز در همایش امنیت ملی در شهر «کوالالامپور» پایتخت صحبت می کرد، گفت: «اگر حتی یک درصد از این تعداد بخواهند عقاید افراطی خود را به مرحله اجرا بگذارند، فاجعه‌ای بزرگ در انتظار این کشور خواهد بود.»

پلیس مالزی پیشتر گزارش داده بود تاکنون حدود ۱۰۰ شهروند این کشور برای شرکت در جنایات داعش و برخورداری از دلارهای نفتی سعودی، عازم سوریه و عراق شده‌اند.

از سوی دیگر، نیروهای بخش ضدتروریسم مالزی نیز تاکنون از محاکمه بیش از حدود ۲۵ نفر از طرفداران افراط‌گرایی داعش خبر داده‌اند. تنها در یکی از اسناد فاش‌شده پلیس، به وجود دستکم ۱۰ بمبگذار انتحاری بالقوه در پایتخت مالزی و ۸ نفر در شهری دیگر اشاره شده است. در سند مذکور همچنین جزئیاتی از جلسه مشترک برخی گروه‌‌های مسلح فیلیپین نظیر «ابوسیاف» و «جبهه آزادی‌بخش ملی مورو (MNLF)» مطرح شده بود.

دولت فیلیپین در ماه نوامبر سال جاری (آبان ۹۴)، از بیم شیوع حملات تروریستی در این کشور و پس از دریافت یک تهدید ناشناس، اقدام به اعزام ۲ هزار سرباز ارتش به خیابان‌های کوالالامپور کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *