يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۵

زورگیری از زائران در مرز چزابه!

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 459984
در غفلت، وزارت کشور و نیروی انتظامی؛ با زورگیری از زائرانی که خودروهایشان را در بیابیان های نزدیک مرز چزابه گذاشته بودند؛ شیرینی زیارت برای آنها تلخ شد.
به گزارش جهان، زائرانی که با وسیله شخصی از مرز چزابه به زیارت اربعین حسینی رفته بودند بعد از بازگشت با پدیده جالبی مواجه شدند و آن چادرهای افراد سوجویی بود که از زائران برای پارک کردن خودروهایشان در بیابان حق پارکینگ می گرفتند؛ و در غیر این صورت به تهدید زوار می پرداختند.

بنا به گفته زائران اربعین حسینی که از مرز چزابه به سمت عراق می رفتند؛ در فاصله چند کیلومتری مرز چزابه؛ خودروهای خود را در کنار هزاران هزار خودروی دیگری که در بیابان پارک شده بود، پارک کردند و از مرز عبور کردند اما پس از بازگشت به ایران و عبور از مرز، متوجه حضور تعدادی نگهبان در اطراف خودروها شدند که با خروج هر خودرو، درخواست وجه معادل ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان را از رانندگان می‌کردند.

افرادی که طی دو سه روز اخیر به عنوان نگهبان و فقط برای دریافت وجه در این بیابان به کار گرفته شده بودند، بدون هیچ‌یک از الزاماتی که نگهبان یک پارکینگ باید داشته باشد، بابت هر روز پارک خودرو در این بیابان مطالبه ۴ هزار تومان دارند که این رقم بابت خودرویی که یک هفته در پارکینگ بوده، ۲۸ هزار تومان شده است.

این اقدام که عین بی‌تدبیری و نهایت سوء استفاده از زائران است در حالی صورت می گیرد که در آن بیابان نه هیچ نام و نشانی از پارکینگ بود و نه اینکه هیچ نگهبانی وجود داشت و هیچ اطلاع‌رسانی در زمینه اینکه این مکان پارکینگ است، نشده بود؛ و هیچ یک از افرادی که خودرو خود را در آن بیابان پارک کردند؛ در هنگام پارک خودرو از هیچ کس قبض یا رسیدی در جهت محافظت از خودرو شان نگرفته بودند.

پارکینگ حداقل باید یک قبض داشته باشد که هیچ فردی برای ارائه قبض به خودروها آنجا نبوده و نگهبانان ظرف یکی دو روز اخیر در این پارکینگ مستقر شده بودند.

نکته جالب اینجاست که این افراد هیچ مسئولیتی در قبال خودروها بر عهده نگرفته‌اند و اگر خودرویی آتش می‌گرفت، سرقت می‌شد و یا هر اتفاق دیگری می‌افتاد، هیچکس در این زمینه مسئولیتی بر عهده ندارد.

این رقم که بابت هر روز ۴ هزار تومان تعیین شده، معلوم نیست بابت چه نوع خدمتی از زائران دریافت می‌شود و اصلا مشخص نیست درآمدی که از این همه خودروی پارک شده در بیابان که آمار آن از ۲۰ هزار دستگاه می‌گذرد، عاید کدام دستگاه می‌شود.

این موضوع از سوی بسیاری از زائران که با خودروهای شخصی خود به مرز چزابه رفته بودند نیز مطرح شده است و همه آنها از حس سوء استفاده‌ای که زائران شده بود، ناراحت بودند. شاید رقم ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان برای زائری که صدها هزار تومان برای رسیدن به کربلا هزینه کرده باشد، رقمی قابل توجهی نباشد اما نفس عمل و ناآگاه فرض کردن مردم از سوی مسئولان، برای همه زائران ناراحت‌کننده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیروی اانتظامی کجا بود؟ پلیس راهور کجا؟ شاید این افراد دزد بوده باشند.
اي آقا
مطمئن باش اينا حق كنترات رو قبلاً پرداخت كردن
پارکبان های تهران و بازنشسته ها
از پارکبان های تهران یاد گرفته اند که مشخص نیست زیر نظر کدام موسسه هستند ...
حمیدرضا
آقا بی انصافی نکنید
از دوستانی که سال گذشته از چزابه عبور کردند بپرسید و با وضعیت امسال مقایسه کنید. شهرداری بستان برای امسال محوطه بسیار بزرگی را آماده کرده بود و برای این محوطه نگهبان قرار داده بود. هنگام ورود هم قبض صادر می کرد و روی قبض هم نوشته شده بود که روزی ۵ هزارتومان بنده هم ماشین را پارک کردم و با خیال راحت به کربلا رفتم و برگشتم و نهایتا مبلغ را پرداخت کردم.
من نمی دونم اون پارکینگی که شما گذاشتی کجا بوده. ما خودمون ماشینمون رو همونجا تو بیابون گذاشتیم و دقیقا با همین پدیده مواجه شدیم و اون افراد تمام راه های بیابون رو مسدود کرده بودند و یه راه فقط مونده بود. خلاصه با کلی دردسر ماشین رو تو گل و شل زیر بارون بردیم اونجا و اونا هم بزور پول از ما گرفتند. زنگ زدیم پلیس هم اومد و گفت ما هم شنیدیم که اینجا پارکینگه! گفتیم رسیدی چیزی کارت شناسایی ای چیزی بما نشون بدن که بلاخره زور اونا بما چربید