جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

حزب الله: حمله‌به المنار،حمله به‌مقاومت است

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 459813
رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، با انتقاد از اقدام عربستان در متوقف کردن پخش تلویزیون‌های «المنار» و «المیادین»، آن را تجاوزی به «مقاومت» و همه لبنانی‌ها خواند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، اقدام عربستان در متوقف کردن پخش تلویزیون‌های «المنار» و «المیادین» از ماهواره «عرب ست» را تجاوز به «مقاومت» و همه لبنانی‌ها توصیف کرد.

به گزارش وبگاه خبری «العهد»، سید صفی الدین با طرح سئوالی درباره چرایی دشمنی ریاض با مقاومت اسلامی و آرمان فلسطین، گفت: درست است که متوقف کردن این شبکه‌ها از نظر فنی تاثیر زیادی نخواهد داشت ولی از نظر سیاسی و خاموش کردن صدای مقاومت و آزادی، این موضوع قابل تأمل به نظر می‌رسد.

وی در مراسم شب هفتم درگذشت فرزند شیخ «محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب الله، با اشاره به مواضع اخیر «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر امکان همکاری با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مبارزه با تروریست‌ها، گفت: همگان امروزه دریافت اهمیت سوریه و نظام سوریه را آغاز کرده‌اند و خواهند فهمید که آینده از آن مقاومت، سوریه، عراق و فلسطین خواهد بود.

از طرفی «محمد فنیش» وزیر مشاور کابینه لبنان در امور پارلمان، تصمیم شرکت ماهواره‌ای عرب ست در متوقف ساختن پخش شبکه المنار را اقدامی ظالمانه به منظور هدف قرار دادن مقاومت و رزمندگان مقاومت خواند و افزود: همان گونه که دشمن صهیونیستی در خاموش کردن صدای مقاومت ناکام ماند، این تصمیم در خاموش کردن صدای این شبکه تلویزیونی نیز قطعاً شکست خواهد خورد.

وی با بیان اینکه هیچ کسی نمی‌تواند صدای المنار و صدای مقاومت را متوقف سازد، افزود: امروزه هدف شرکت عرب ست، همان هدف دشمن صهیونیستی است.

از طرفی دیگر شبکه المنار در واکنش به اقدام عربستان و شرکت ماهواره‌ای عرب ست در متوقف ساختن پخش آن، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شبکه‌ای که اسرائیل نتوانست آن را شکست دهد، عرب ست هرگز نخواهد توانست آن را خاموش کند.

المنار این اقدام عرب ست را تجاوزی آشکار با اهداف سیاسی و به دور از اصول حرفه‌ای قراردادها و معاملات تجاری و منشورهای اخلاقی توصیف کرد و افزود:

«ابراهیم فرحات» مدیر کل شبکه المنار نیز انگیزه اصلی متوقف کردن پخش این شبکه تلویزیونی را سیاسی خواند و این شبکه را «شبکه ملت‌های مستضعف» توصیف و تاکید کرد که فقط ۵% بینندگان این شبکه را از طریق ماهواره عرب ست دریافت می‌کردند که هم اکنون می‌توانند المنار از طریق ماهوازه «نایل ست» مشاهده کنند.

شیخ «مصطفی ملص» رئیس انجمن همبستگی ملی لبنان، اقدام شرکت عرب ست در توقف پخش برنامه‌های شبکه ماهواره‌ای المنار را «ظالمانه» خواند و ضمن محکومیت آن، گفت: رفتار مسئولان عرب ست سیاسی، ظالمانه و کاملا غیرحرفه‌ای و خلاف اصول رسانه‌ای و حرفه‌ای است.

شرکت سعودی عرب‌ ست چند روز گذشته با انتقال دفتر خود از لبنان به اردن، پخش شبکه المنار را متوقف کرد. دفتر مرکزی این شرکت در ریاض پایتخت عربستان قرار دارد و پیش از این نیز شبکه المیادین را تهدید کرده بود که در صورت عدم تغییر سیاست‌هایش، از ادامه پخش برنامه‌های آن جلوگیری خواهد کرد.

پایگاه خبری شبکه المنار نیز در این باره نوشت: توقف پخش برنامه‌های شبکه المنار در ادامه سیاست بستن دهان منتقدان و مبارزه با صداهای مخالف که در پی حق‌گویی هستند؛ انجام شده است.

این شبکه ادامه می‌دهد: اما شبکه المنار سخن حق را به زبان می‌آورد و هیچ گاه کسی نمی‌تواند صدای حق را ساکت کند حتی اگر سلطان ستمگری تصمیم به این کار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *