يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۵
۲۴
زاکانی، رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام:

گزارش آژانس استخوان لای زخم است/ برخی مسئولان شتابزده ثناگوی گزارش آمانو شده‌اند!

PMD بسته نشود، راه برای ادامه برجام مهیا نخواهد بود
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 459651
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته‌ای ایران، گفت: تکرار این ادعاهای دروغ بدونِ سند، منتج به هر نتیجه‌ای که شود، در واقع "یک استخوان لای زخمی است" که هرموقع بخواهند به این ادعاها می توانند رجوع کرده و مسیر غلط گذشته را اجرا کنند.
گزارش آژانس استخوان لای زخم است/ برخی مسئولان شتابزده ثناگوی گزارش آمانو شده‌اند!
گروه سیاست "جهان نيوز" ـ  علیرضا زاکانی در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته‌ای ایران، اظهار داشت: آمانو گزارش خود را ارائه کرد اما اشکالی که این گزارش داشت، این بود که ادعاهای دروغ‌شان را مجدداً تکرار کردند.

وی افزود: تکرار این ادعاهای دروغ بدونِ سند، منتج به هر نتیجه‌ای که شود، در واقع "یک استخوان لای زخمی است" که هرموقع بخواهند به این ادعاها می توانند رجوع کرده و مسیر غلط گذشته را اجرا کنند؛ علاوه براینکه یک حقانیت و درستی را برای جنایت‌های قبلی‌شان فراهم می‌کند که هم گذشته نادرست و عمل ناشایست‌شان را توجیه می‌کند و هم زمینه را برای دخالت‌ها و ورود غیرقانونی برای آینده مهیا خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید براینکه گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی، گزارشِ درست و صحیحی نیست، تاکید کرد: بازهم آقای آمانو تحت تاثیر بنگاه‌های صهیونیستی و آمریکایی‌، چنین گزارشی را تنظیم کرده که این اساساً با تعهدی که ایشان در کمیسیون برجام مجلس مطرح کردند نسبت به اینکه گزارشی عادلانه‌ای ارائه می‌کنند، منافات دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما خودمان از قبل هم به آقای آمانو گفته بودیم این فرصتی برای راستی‌آزمایی عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در این بخش آقای آمانو مجدد دچار رفوزگی شد و ما شاهد ارائه گزارشی نادرست همراه با ادعاهایی بی‌اساس از سوی ایشان بودیم.

زاکانی تصریح کرد: بنده معتقد هستم PMD باید بسته شود و اگر بسته نشود، حتما راه برای ادامه برجام مهیا نخواهد بود، اما انتظار این بود که بسته‌شدن PMD با مقدمه‌ای عادلانه و درستی صورت بگیرد نه با گزارشی که کاملاً مغرضانه است.

وی با تکراری خواندن ادعاهای بی‌اساس گزارش آژانس درباره انحراف در برنامه هسته‌ای ایران تا پیش از سال ۲۰۰۳ در واکنش به برخی اظهارنظر‌های داخلی نسبت به درست و صحیح‌بودن گزارش آژانس گفت: جای این سئوال باقی است که کدام قسمت این گزارش درست است؟ گزارش ادعا کرده ما قبل از سال ۲۰۰۳ ساختار تولید بمب هسته‌ای درست کردیم؛ همچنین اعلام کرده ما مدل‌سازی کامپیوتری داشتیم و در واقع یک مخزنِ ادعایی که بوده را این‌ها ندیدند و یقین هم ندارند که نبوده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: بنابراین این گزارش حاوی مطالب و ادعاهای بدون سند بوده است، حال کدام قسمت گزارش درست است که این‌گونه برخی هیجان زده نسبت به آن صحبت می‌کنند؟!

هاشمی و اصلاح طلبان دنبال ایجاد تفرقه در اصولگرایان هستند

نماینده مجلس گفت: هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات تدبیر کرده‌اند که اصولگرایان را از وحدت و انسجام خارج کنند و اینکه گفتند، ناطق نوری به میدان بیاید، نقشه‌ای است که عناصر دوم خردادی برای اصولگرایان کشیده‌اند.

علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در دانشگاه تربیت مدرس گفت: بنده خبر دارم که هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات تدبیر کرده‌اند که اصولگرایان را از وحدت و انسجام بیرون بکشند، این نقشه که بیان کردند ناطق نوری به میدان بیاید، نقشه‌ای است که عناصر دوم خردادی برای اصولگرایان کشیده‌اند، این افراد در سناریویی بازی می‌کنند که برایشان نوشته شده و ما این را دون شأن این فراد می‌دانیم.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۲ به بی تدبیری دوستان در صحنه و کسانی که از آنان حمایت می‌کردند باختیم، بطوریکه ۴ نفر اصولگرا در مقابل یک نفر رقابت کردند و این سناریو طراحی شده برای جریان اصولگرا بود، الان هم همین سناریو در حال پیاده سازی است و اصلاح طلبان بدنبال القا تفرقه بین اصولگرایان هستند اما ما مسیر وحدت خود را دنبال می‌کنیم.

در برجام نکاتی به ما تحمیل شد که خارج از نرمش قهرمانانه بود

زاکانی گفت: در مذاکرات که منجر به برجام شد، نکاتی به ما تحمیل شد که خارج از نرمش قهرمانانه بود، برخی ضعف‌های برجام بخاطر عدم کار کارشناسی بود، آقای صالحی می‌گفت در مذاکره با مونیز ما دو نفر بودیم اما در مقابل ما گوش تا گوش آدم نشسته بودند.

هم احمدی نژاد و هم روحانی نگاه نادرستی به سوریه داشته و دارند

وی اضافه کرد: هم احمدی نژاد و هم روحانی نگاه نادرستی به سوریه داشته و دارند و خود را به نوعی تحت تأثیر هرم اثرگذار جهانی می‌دیدند، در نهایت نگاه نافذ رهبری کار را به جایی رساند که روسیه هم منافعش را در همراهی با نگاه انقلاب اسلامی دید و سایرین مغلوب این نگاه شدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به دیپلماسی اتکا کنیم که جز با درخواست و التماس و ایجاد انفعال به دنبال حقوق ملت است، گفت: در زمینه حادثه تلخ منا برخورد با صلابت مقام معظم رهبری بود که باعث شد معادلات تغییر کند.

زاکانی افزود: آمانو در گزارش اخیر خود دوباره ادعاهای گذشته خود را تکرار کرده بدون آنکه دلایلی برای آن ارائه دهد، در این گزارش صریحا اعلام شده تمام ادعاهای قبلی ایران دروغ بوده، تمام حدسیات و ادعاهای غرب و آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران درست بوده، بر همین اساس تمام جنایات و تحریم‌های آنان توجیه پذیر می‌شود، بنابراین مواجه سختگیرانه و استثنا شدن ایران با برجام هم توجیه پیدا می‌کند.

برخی مسئولان شتابزده ثناگوی گزارش آژانس شده اند!

وی گفت: اگر شورای حکام پرونده ما را ببندد، این اتهامات نقطه سیاهی برای پرونده ما خواهد بود که اگر در آینده هر ادعایی کنند، باعث تحمیل فشار بیشتر بر ما می‌شود.

زاکانی عنوان کرد: مسئولان باید در مقابل گزارش آژانس مقداری خویشتن‌دار باشند و منافع ملی را دستاویز بازی‌های سیاسی نکنند، اینکه ما ثناگوی گزارش آژانس باشیم درحالیکه ما را در مقام مجرم قرار داده، حرکت شتابزده‌ای است که متأسفانه برخی مسئولان انجام می‌دهند.
منبع:تسنیم و فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گزارش آژانس مغرضانه و سیاه بود و اگر PMD بسته نشود برجام باید لغو بشود .
منفی دهندگان دقیقاً اینجا چرا پلاس هستند؟! این سایت به چه درد شما میخوره؟! اینجا نه راجع به مدهای جدید غربی صحبت می شود، نه عکس بازیگران بی حجاب زن اینجا کار می شود، نه میتینگ های سیاسی به در نخور ضد اسلام را پوشش می دهند. نمیگم همه باید موافق یک نظر باشند، ولی وقتی خود آمانو میگه گزارش من نه سفیده نه سیاه، بعد وزارت خارجه ما میگه خوبه یعنی سفیده، منفی شما یعنی چی؟! یعنی آدم لجباز هم داریم. صد البته!
Iran, Islamic Republic of
هر کسی حق داره به هر سایتی که دوست داره مراجعه کنه و منفی یا مثبت بده به تو هم هیچ ربطی نداره.
تا حضرات دل در گرو الطاف کدخدا داشته باشند اوضاع همین است
بهتر که نمیشود قطعا برای بزانو در آوردن مردم و نظام و سلب استقلال ملی و فکری آمریکای جنایت کار و شرکایش فشارهارا با تغییر روش بیشتر خواهند کرد
آقای زاکانی شجاعت و بینش بالای شما ستودنی است درحالیکه اکثر نمایندگان سکوت اخنیار می کنند شما با شجاعت ایرادات را بیان میکنید همیشه پاینده باشید.
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی در حدی نیستند که در مورد گزارش اطانس نظر برهند وقتی اقای عراقچی گفت گزارش مثبت است س مثبت است و ادم های عوام نباید نظر دهند
حتی یک بچه هم متوجه میشه وقتی آژانس میگه ایران در سالهای قبل از 2003 بدنبال ساخت سلاح اتمی بوده است ! یعنی گزارش سیاه و مغرضانه است .
جالبه که مانند عوام میگویید چون عراقچی گفته مثبت است پس مثبت است بعد به متخصص پزشکی هسته ای می گید عوام!!!
بادمجون تموم نکنی بادمجون دور قاب چین؟!
از کی تا به حال عراقچی شده فرشته الهی که هر چی گفت درست باشه؟! نکنه هاله نور دورش دیدی؟!
ایمان
عحب منطق قوی داری شما.....!!!!!!!!!!!
Norway
چون قافیه تنگ اید شاعر به جفنگ اید . اقای زاکانی کسی نیست ؟ رییس کمسیون برجام و نماینده مجلس نباید نظر دهد ؟ خدا را شکر که مسئولیتی چیزی نداری شما . هرچند برخی از هم فکرهایت دارند و نتیجه همین است که شد .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
بنده معتقد هستم PMD باید بسته شود و اگر بسته نشود، حتما راه برای ادامه برجام مهیا نخواهد بود، اما انتظار این بود که بسته‌شدن PMD با مقدمه‌ای عادلانه و درستی صورت بگیرد نه با گزارشی که کاملاً مغرضانه است.
ناشناس
سلام ممنون آقاي زاكاني از تفسيرتان
باور كنيد دولتيان ما الان خيلي خوشحال هستند چون فتح الفتوح كرده اند چيزي نمانده كه به خيابانها بريزند و جشن بگيرند!!!!مثل باخت به آرژانتين!!!!!
Netherlands
هر کس اندکی سواد حقوقی داشته باشد می فهمد سخنان آقای زاکانی به عنوان رئیس کمیسیون برجام در مجلس شورای اسلامی را دیگر باید فصل الخطاب قانونی دانست با این سخنان روشن می شود مجلس شورای اسلامی ایران گزارش جناب آقای آمانو را قانع کننده ندانسته و بنابراین اجرای برجام باید متوقف شود .مذاکرات آقایان بعیدی نژاد و عراقچی و تداوم کار کمیته های نظارت بر اجرای برجام نیز پس از این ابراز نظر صریح رییس کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی ایران غیرقانونی است
United States
آقای زاکانی نظر خودشان را گفتند، همچنین آقای عراقچی. بسیار هم کار خوبی کردند. این از برکات انقلاب هست که نظرات متعدد شنیده می شود. باید به از این بابت به خودمان ببالیم. اما ما در کشور فقط یک فصل الخطاب داریم آن هم رهبری هستند. والسلام.
نظر خودشان را گفتند که نشد حرف این که به هرمشکلی بر میخوریم سریع بگوییم رهبری فصل الخطاب است اصلا درست نیست حتما که نبایددر تمام موضوعات رهبری نظر قاطع دهند این باعث اختلاف میشود چهار چوبها مشخص شده، پس مسئولین و کارشناسان به چه دردی میخورند
حرفهای زاکانی فصل الخطابه؟
Iran, Islamic Republic of
با این حرفی که زدی سواد حقوقیتو نشون دادی!!
Iran, Islamic Republic of
استخوان لای زخم شما ویاملت ایران ؟ ملت ایران هرگزنمی خواهد شمادلواپسان قیم و سخنگوی انهاباشید . شماراچه به این حرفهای علمی و هسته ای .
Norway
من یکی از این ملت . من نظر اقای زاکانی را قبول دارم . شما چی میگی ؟
صادق
بله شما چقدر با منطقید دکتر زاکانی علاوه بر متخصص فیزیک هسته ای بودن نماینده مجلس و رئیس کمیسیون برجام نیز هستند دو کلمه حرف منطقی بزنید قرار بود بعد از دادن این همه امتیاز حقانیت برنامه هسته ای ما ثابت شود نه خلاف آن
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی حتما فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق می باشند
اشتباه مثبت دادم آره عزیز تحصیل کرده وطنشه نه مثل اربابای شما تو اروپا و آمریکا که جزوطن فروشی چیز دیگه ای یاد نگرفتن
United States
بی بی سی مهربون می گفت ایران به دنبال سلاح هسته ای بوده

پس حتما بودیم

بی بی سی خیر خواه ما ایرانی هاست