پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

رژیم صهیونیستی چند بمب هسته‌ای دارد؟

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 456821
مطالعه انجام گرفته از سوی یکی از مراکز تحقیقاتی آمریکا نشان می دهد که رژیم صهیونیستی طی ۵۰ سال گذشته با سرعتی چشمگیر در حال تولید پلوتونیوم و بمب هسته ای بوده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از هاآرتص خبرداد: تحقیق انجام شده از سوی مؤسسه علوم و امنیت بین الملل آمریکا (آی اس آی اس) شمار بمب های هسته ای را که رژیم صهیونیستی در اختیار دارد ۱۱۵ عدد اعلام کرد.
 
مطابق با این تحقیق که از سوی «دیوید آلبرایت» بنیانگذار مؤسسه علوم و امنیت بین الملل آمریکا انجام شده است، رژیم صهیونیستی طی ۵۰ سال گذشته و از زمان آغاز به کار راکتور هسته ای «دیمونا» پلوتونیوم را با سرعتی چشمگیر تولید کرده تا آنجا که در حال حاضر ۶۶۰ کیلوگرم پلوتونیوم در اختیار دارد.
 
این در حالیست که طبق برآورد انجام گرفته، برای ساخت یک بمب هسته ای به سه۳ تا پنج کیلوگرم پلوتونیوم نیاز است.
 
ناگفته نماند که تعداد بمب های براورد شده از سوی آلبرایت با تعدادی که پیشتر از سوی دیگر منابع اعلام شده بود متفاوت است چرا که قبلا یکی از تکنیسین های دیمونا رقم  ۲۰۰ عدد را اعلام کرده بود حال آنکه مؤسسه صلح سوئیس رقم ۸۰ عدد بمب را به عنوان ذخیره زرادخانه رژیم صهیونیستی معرفی می کرد. با این حال، مطالعه انجام شده از سوی آلبرایت بار دیگر احتمال تولید سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی در منطقه «حیفا» در شمال اسرائیل را تقویت می کند.
 
 آلبرایت مدعی است که رژیم صهیونیستی فناوری تولید موشک «جریکو» و موشک کروز دوربرد مجهز به کلاهک هسته ای را نیز در اختیار دارد و حتی ممکن است توانایی شلیک موشک از زیردریایی های خود را نیز داشته باشد.
 
دسترسی به دانش تولید کلاهک هسته ای مینیاتوری و نصب آن بر روی موشک نیز از دیگر ادعاهایی است که در تحقیق ارائه شده از سوی آلبرایت مطرح شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *