سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

احتمال حضور ایران در ائتلاف ضد داعش

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 456331
یک روزنامه انگلیسی به نقل از دیپلمات‌های ارشد از احتمال حضور ایران در ائتلاف ضد داعش و بی توجهی به خواسته‌های ریاض و تل‌آیو درباره ایران خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» به نقل از منابع دیپلماتیک از احتمال حضور ایران در ائتلاف ضد داعش به دنبال تقاضای «فرانسوا اولاند» رییس جمهور فرانسه برای مشارکت بین‌المللی در نبرد علیه داعش  خبر داد.
 
بر اساس این گزارش ، یک دیپلمات ارشد غربی در این زمینه گفت: «روسیه آشکارا اعلام کرده است که با ایران و عراق در زمینه سوریه مشارکت اطلاعاتی دارد و  آمریکا نیز اعلام کرده که با عراق در زمینه نبرد با داعش همکاری اطلاعاتی دارد. ما همچنین می‌دانیم که ایران به میزان زیادی در امور عراق مشارکت دارد. بنابر این از فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه تقاضا کرده‌ایم به درخواست‌های بین‌المللی برای مقابله با داعش واکنش نشان دهد و البته ایران نیز مشتاق کمک است و این حس وجود دارد که باید به آن‌ها اجازه این کار داده شود.»
 
یک دیپلمات دیگر غربی با رد ضمنی مواضع عربستان سعودی در تهدید نامیدن ایران به ویژه در امور یمن و این که داعش دشمن غرب می‌باشد، با اشاره به مخالفت اسرائیل و عربستان سعودی با برجام و اتخاذ مواضع سخت از سوی آن‌ها حین مذاکرات هسته‌ای گفت: «اینک وضعیت تغییر یافته است. و توافق‌های تجاری فراوانی بین ایران و اروپا در راه است و یکی نیز بازگشت مجدد این کشور به جامعه بین‌الملل و امکان حضور ایران در نبرد علیه داعش در ائتلاف ضد تروریستی که گامی دیگر در این جهت است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *