جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱

مسکو خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 456121
وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت و تصویب قطعنامه‌ای برای مبارزه با تروریسم شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دولت فدراسیون روسیه خواستار اقدام سریع شورای امنیت سازمان ملل متحد، برای صدور قطعنامه‌ی مبارزه با تروریسم و نابودی این تهدید جهانی شد.
 
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای از لزوم تسریع در تلاش‌های شورای امنیت و صدور قطعنامه‌ی تشکیل ائتلاف ضد تروریسم سخن گفته است.
 
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «سقوط هواپیمای ایرباس ای-321 متعلق به خطوط هوایی "کوگالیماویا" روسیه در کشور مصر در تاریخ 31 اکتبر [9 آبان 94]، که منجر به کشته‌شدن همه 224 نفر سرنشین این هواپیما شد، در نتیجه‌ی یک حمله تروریستی رخ داده است. بنا بر دستور رییس‌جمهور روسیه، وزارت خارجه بدین‌وسیله خطاب به همه شرکا و دوستان خود در سراسر جهان اعلام می‌دارد که مقامات مربوطه در این کشور،‌ جستجو برای یافتن مجرمین را آغاز کرده‌اند و تا زمان شناسایی، تعقیب و رهگیری تمامی عوامل و همدستان، در هر جای دنیا که باشند، و نیز سپردن آنان به محکمه‌ی عدالت از پای نخواهند نشست.»
 
دولت ولادیمیر پوتین در این اعلام رسمی، خواستار همکاری همه کشورها، سازمان‌ها، شخصیت‌ها و نیز همه دوستان و متحدان روسیه در این زمینه شده است.
 
وزارت خارجه این کشور در بیانیه اخیر ضمن تأکید بر لزوم انسجام و یکپارچگی تلاش‌ها و اقدام‌های بین‌المللی برای نابودی تهدید تروریسم در جهان، خواستار تسریع در اقدام شورای امنیت برای پیشبرد این امر شد.
 
در ادامۀ این اعلام رسمی، خطاب به شورای امنیت بیان شده است که: «شورای امنیت سازمان ملل باید بدون فوت وقت اقدام به تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای بمنظور تشکیل یک جبهه گسترده ضدتروریستی بر مبنای اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد شود.»
 
در سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس روسیه، به شماره پرواز 9268، در شمال شبه‌جزیره سینا، 217 مسافر ازجمله 25 کودک بهمراه 7 نفر از خدمه پرواز، جان خود را از دست دادند. «الکساندر بورتنیکوف» رییس «سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB)» به‌تازگی علت سقوط این هواپیما را حمله تروریستی اعلام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *