جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

راه اندازی ۱۵ موكب فرهنگی در عراق

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 456016
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبری در كربلا با اشاره به فعاليت های فرهنگی در ايام اربعين، از راه اندازی ۱۵ موكب فرهنگی چند منظوره از نجف تا كربلا توسط كميته فرهنگی ستاد اربعين خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین بهجتی در جلسه ستاد اجرایی اربعین كه در دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در كربلا برگزار شد با اشاره به آیه «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ»، نقش اخلاص و تلاش را در خدمت رسانی به زائران امام حسین علیه السلام بسیار مهم خواند.

وی با بیان اینكه برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران نیاز به برنامه ریزی دقیق و پیش بینی تمام راهكارها و ظرافت ها است، گفت: هرچه برنامه ریزی ها دقیق تر و با ظرافت بیشتر صورت گیرد، امدادهای الهی هم بیشتر می شود و قطعا خداوند متعال از تلاش های مخلصانه حمایت می كند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در كربلا در ادامه خاطرنشان كرد: نتیجه تلاش های به انجام رسیده در هفته های آینده مشخص می شود، اما آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است دستاورد نهایی راهپیمایی بزرگ اربعین است كه باید اثرپذیری فرهنگ عاشورا بر روی زائران باشد.

وی به بیان فعالیت های فرهنگی كمیته فرهنگی ستاد اربعین در این ایام پرداخت و از ساماندهی بیش از هزار مبلغ مجرب و كارآمد در طول مسیر پیاده روی از مرز مهران، چزابه و شلمچه تا نجف، مسیر نجف تا كربلا و كربلا به عنوان مهم ترین این فعالیت ها نام برد.

بهجتی گفت: ایجاد پایگاه های فرهنگی برای كودكان و نوجوانان، تولید و طراحی بیش از ۱۰ محصول فرهنگی و ارائه آنها در مسیر پیاده روی، روایتگری مصور از حماسه عاشورا و اربعین در طول مسیر نجف تا كربلا از دیگر فعالیت های كمیته فرهنگی ستاد اربعین است.

وی از آماده سازی بیش از ۸ نقطه در نجف و كربلا برای برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری و راه اندازی ۱۵ موكب فرهنگی چند منظوره از نجف تا كربلا برای تبلیغ، سخنرانی و عزاداری به عنوان دیگر فعالیت های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نام برد و گفت: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام ماندگار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *