دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

۳۰۰ شهرستان میزبان رویدادی قرآنی

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 455344
چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در شانزده رشته و با حضور بیش از ۶۲ هزار داوطلب در بیش از ۳۰۰ شهرستان کشور به طور همزمان برگزار شد.
۳۰۰ شهرستان میزبان رویدادی قرآنی
به گزارش جهان، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری این آزمون در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت :‌ از کل تعداد شرکت کنندگان ۴۳ هزار و ۶۱۲ نفر در رشته های حفظ قرآن کریم ، ۱۵ هزار و۳۱۹ نفر در رشته های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم ، ۱۶۳۵ نفر در رشته تدبر در قرآن کریم و ۱۳۶۵ نفر در رشته ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه برای شرکت در این آزمون حضور یافتند.

حجت الاسلام علی پروانه افزود : از نکات قابل توجه آزمون امسال ثبت نام بیش از ۲۵۰۰ نفر در رشته های بیست جزء و حفظ کل قرآن کریم بود .

وی گفت : ۸۱ درصد شرکت کنندگان خواهر و بقیه برادر هستند و ۷۳ درصد در مقطع سنی بالای ۱۵ سال و بقیه در مقطع سنی کمتر از پانزده سال شرکت کرده اند .

پروانه ادامه داد : استان های اصفهان ، البرز و خراسان رضوی بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت گفت :‌ به برگزیدگان برتر این آزمون جوایزی از جمله هزینه سفر به عمره مفرده ، عتبات عالیات ، تقدیم خواهد شد و از برگزیدگان برتر این مسابقات در مراسمی تجلیل می شود .

آقای پروانه گفت : نتایج این آزمون تا نیمه اول آذر اعلام می شود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *