يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

مسابقات سراسری قرآن کریم آغازشد

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 462138
در آیین افتتاحیه از تندیس مسابقات سراسری قرآن در حضور هیئت داوران و شرکت‌کنندگان و عموم قرآن دوستان کرمانشاه رونمایی شد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم صبح امروز ۲۸ آذر با حضور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور و نیز استان میزبان به همراه اعضای خانواده قاریان مهاجر الی الله در استان کرمانشاه برگزار شد.

گفتنی است، ثواب تلاوت های این دوره از مسابقات به روح قاریان جان باخته در منا هدیه می شود و در ابتدای این مراسم ذکر یاد و خاطره قاریان حاج حسن دانش، حاج محسن حاجی حسنی کارگر، حاج محمدسعید سعیدی، حاج ملا امین باوی و حاج فواد مشعلی فضای محفل مسابقات قرآن را منقلب و دگرگون کرد.

حجت الاسلام حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: ۷۳ جلسه کارشناسی با ۵۱۳ مصوبه برای برگزاری این دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم در ستاد اجرایی تشکیل شده است.

وی با اشاره به ایجاد شور و اشتیاق قرآنی در استان کرمانشاه گفت: قرآن رمز وحدت و بصیرت ما است و با تدابیر ماموستاهای برادران اهل سنت و امامان جمعه و جماعت شیعیان، وحدت و همدلی مثال زدنی در استان كرمانشاه وجود دارد.

در ادامه این مراسم، پیام اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه به سی و هشتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم قرائت شد که به شرح زیر است:

«بی ترديد برترين تجلی خداوند سبحان و متعال در قالب كلام خويش به تحرير و تصوير درآمده است تا نوع بشر با تأمل و تدبر در اقيانوس بيكران آيات خداوندی مسير حق و حقيقت را دريابد و با آموزه قرار دادن تعاليم قرآن كريم به عنوان برترين منبع الهی برای برگزيدن بهترين شيوه ی زندگی در مسير قرب الهی گام بردارد.»

«اهميت و ارزش قرآن به اندازه ای است كه پیامبر عظيم الشأن اسلام (صلی الله علیه و آله) فرموده اند كه: بهترین عبادت امت من، خواندن قرآن است.»

گفتنی است، در آیین افتتاحیه از تندیس مسابقات سراسری قرآن کریم در حضور هیئت داوران، شرکت‌کنندگان و عموم قرآن دوستان استان کرمانشاه رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *