يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۷
۱۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

شاهد بدعهدی‌های متعدد طرف مقابل بودیم اما چه کنیم که برخی مسئولان به غربی‌ها خوش بین هستند

خیال می کنند به آنها نیازمندیم لذا به تعهدات عمل نمی‌کنند
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 455218
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: خوش بینی برخی مسئولان کشور باعث شده است که آمریکایی‌ها و طرف غربی خیال کنند که ما به آن‌ها نیازمندیم.
شاهد بدعهدی‌های متعدد طرف مقابل بودیم اما چه کنیم که برخی مسئولان به غربی‌ها خوش بین هستند
گروه سیاست جهان نيوز ـ اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ما موارد متعددی را شاهد بودیم که پس از انقلاب، هنگامی که با آمریکایی‌ها به توافق رسیدیم، تیم مذاکره کننده ما در داخل کشور با آن روحیه خوش بینی و وابستگی، به سرعت تعهدات خود را عملی کردند.

وی در همین رابطه افزود: ولی در مقابل، آمریکایی‌ها دقیقا بر خلاف آن عمل کرده و آن چرا که باید عمل می‌کردند انجام ندادند. مثلا در قرارداد الجزایر بنی صدر ۵۳ نفر آمریکایی را آزاد کرد. در آن زمان قرار بود کل پول‌های بلوکه شده ایران از قبل انقلاب که در آمریکا بود را آزاد کنند که متاسفانه کمتر از یک چهارم این مقدار آزاد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در سال‌های گذشته و اثبات بدعهدی آمریکا، تصریح کرد: در توافقات مقدماتی و هسته‌ای ژنو هم به همین منوال بود؛ تیم مذاکره کننده کشورمان سریعا در رابطه با اورانیوم ۲۰ درصد عمل کرد.

کوثری در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: همچنین ادامه رآکتور ۴۰ مگاواتی اراک (که تا ۹۰ درصد هم پیش رفته بود) را تعطیل کرده و تعداد سانتریفیوژها اضافه نشد. همچنین مقدار اورانیوم غنی شده ۳.۵ تا ۵ درصد متوقف شد این یعنی عمل به تعهدات.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در هر صورت ما به تعهداتی که داشتیم عمل کردیم ولی آمریکا در بیشتر موارد مانند بیمه کشتیرانی، لغو قطعات خودرویی و هواپیمایی بدعهدی کرد.

وی با تذکر اینکه برخی مسئولان کشور به تعهدات طرف مقابل خوش بین هستند، تاکید کرد: از این موارد بدعهدی طرف مقابل بسیار زیاد شاهد بودیم ولی چه کنیم که مسئولان اجرایی و برخی دیگر از مسئولان کشور از جمله برخی در قوه مقننه به غربی‌ها خوش بین هستند و همین باعث شده که خیال کنند ما به آن‌ها نیاز داریم لذا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

کوثری در ادامه یادآور شد: غربی‌ها به آن حق مسلمی که خود آن‌ها هم قبول کردند، عمل نمی‌کنند ولی متاسفانه باز هم برخی مسئولان کشور این مسئله را دنبال و تکرار می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: ملت باید بدانند مسئولان بخاطر فکر و منافع خود است که کوتاه می‌آیند و این کوتاهی را مردم باید متوجه شوند و به هیچ وجه از حق خود کوتاه نیایند. مردم باید به گونه‌ای عمل کنند که مسئولان بدانند به هیچ وجه حق ندارند براثر فکر و منافع شخصی خود عمل کنند که متاسفانه از این گونه موارد در کشور بسیار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بعضی ها تا سرشون به سنگ نخوره نمی فهمند
Indonesia
اینکه خوبه این قماش آدمها سرشون هم به سنگ بخوره (مثل سعدآباد) آن را سنگ نمی دانند بلکه بالش نرم و نازبالش می دانند که متاسفانه گروهی تندرو باعث شدند به دست آنان نرید
United States
شما یه جا بزرگ بشی و درس بخونی میتونی بهش خوش بین نباشی؟؟؟
طبیعی هست که یه حس سمپاتی نسبت بهش داری...
سیاح
کسانیکه به غرب و آمریکا خوشبین هستند به دلسوزان نظام و کشور توهین می کنند !
دهقان دامغانی
اقای کوثری ممنون از روشنگری که مرقوم داشتید. البته مردم با بصیرتی که دارند اقدام مناسب را در همه ایام نشان خواهند داد
Iran, Islamic Republic of
مردم بصیرت خودرا درانتخابات۹۲ نشان دادند.
پيروز
بصيرت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فقط اعدام وطن فروشان
امان از نفوذی ها
hajiagha
Canada
برادر عزیز شما را در مجلس دیدم انسان محترمی هستی اما ما نباید مملکت خود را فدای بد بینی کنیم ما هم از خارج از شما حمایت می کنیم اگر به فکر سازندگی باشیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
پس با الکی مثلا ما خوشبین هستیم مملکت را به باد دهیم ؟ آمریکا صدبار آزموده را بازهم بیازمائیم؟
اگر در مسئله ای، بدبینی، ریشه و دلیل متقن داشته باشه، در آن صورت خوشبینی در آن موضوع، آیا حماقت نیست؟؟!!!

آیا شما حاضرید فرزندتان را به کسی که سابقه جنایت علیه خانواده شما را داشته بسپارید؟؟

آمریکا و غرب، آنقدر علیه ملت ایران جنایت کرده و "می کنند" که خوشبینی درباره آنها عین حماقت است.

شاید شما فرصت مطالعه نداشته اید یا از عمق و وسعت این جنایتها از گذشته تا همین لحظه بی خبر باشید. یا زیادی و بی دلیل خوش بین هستید. دنیای کنونی دنیایی نیست که بر مدار خوشبینی بگردد. دنیایی پر از خشونت و خیانت شده. اروپا و آمریکا حتی به خودشان هم رحم ندارند و از تمام مسائل یکدیگر جاسوسی می کنند. "جاسوسی یعنی به هم اعتماد ندارند". آن وقت ما بیاییم به این گرگها اعتماد کنیم؟؟!!! عاقلانه است؟؟
ایران در برجام نیمه از قدمها را برداشته است ولی امریکاییها حتی یک قدم هم بر نداشته اند این یعنی متاسفانه بعضی از مسئولین ما امریکا را ارباب خود می دانند و از امریکاییها می ترسند ولی از خدا نمی ترسند این یعنی ذلت کشور بدست بعضی از امریکایی پرستها امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این سخن امام بزرگوار ما است ولی مسئولین ما اهمیتی به این حرف امام ره نمی دهند و هر جا که برایشان صرف نکند حرفهای امام ره بزرگوارمان را تحریف کرده و با امریکاییها دست دوستی می دهند.
منتظران ظهور
با سلام / متاسفانه برخی مسئولین ما که مسلمان و بخصوص شیعه هم هستند یا از غربی ها میترسند و یا اینکه میخواهند نوکری آنها رابکنند و در خدمت آنها باشند و خدا را فراموش کرده اند و نمیدانند که خدا روزی رسان است نه غربی ها . اگر خدا نخواهد پلک چشمی به هم نخواهد خورد.
محمدرضا
اشتباه در این است که ما فکر می کنیم مسئولین به به عربی ها خوش بین هستند نه خیر آقا مسئولین ما ..
حزب الله
حاج اقا کوثری اینها خوش بین نیستند !!! خائن هستند و وطنفروش و حق وطنفروش اعدام است و بس . به امید انروز
مانع نفوذ
United States
آقایان مجلس و دولت به حرفا رهبر عمل کنن واطاعت کنن همه چی درست میشه....
نظارت بر پسابرجام برای کمتر کردن ضررها ...