سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

افزایش یک سومی مصرف انرژی در جهان

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 454926
آژانس بین‌المللی انرژی نسبت به شرایط عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت وگاز اعلام کرد: به دلیل اقدامات برنامه‌ریزی شده در آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن برای افزایش بازدهی، انرژی تقاضای انرژی در این کشورها کاهش خواهد یافت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، به نقل از دویچه‌وله آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش چشم‌انداز انرژی جهان که امروز منتشر شد اعلام کرد طی ۲۵ سال آینده مصرف انرژی در جهان یک سوم افزایش می‌یابد که حجم قابل توجهی از این افزایش در اقتصادهای نوظهور روی خواهد داد.

بنا به این گزارش هند، چین، کشورهای آفریقایی، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا کشورهایی هستند که در این مدت بیشترین افزایش تقاضای انرژی را خواهند داشت.

برخلاف روند افزایش تقاضای انرژی در بسیاری از نقاط جهان آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است که در بسیاری از کشورهای صنعتی مصرف انرژی در این مدت روند کاهشی را خواهد پیمود.

بر اساس پیش‌بینی این آژانس طی ۲۵ سال آینده مصرف انرژی در اتحادیه اروپا، ژاپن و آمریکا به ترتیب ۱۵، ۲ و ۳ درصد کاهش خواهند یافت که اصلی‌ترین دلیل این کاهش روند مصرف افزایش بازدهی انرژی و همچنین ذخیره‌سازی آن در کنار توسعه جمعیتی است.

بنا به گفته مقامات آژانس بین‌المللی انرژی استفاده از سوخت‌های کم کربن و همچنین فناوری‌ها به سرعت رو به افزایش است و به نظر می‌رسد مصرف سوخت‌های غیرفسیلی از ۱۹ درصد کنونی به ۲۵ درصد در ۲۵ سال آینده برسد.

براساس این گزارش دیگر نمی‌توان رابطه مستقیمی بین افزایش رشد اقتصادی و افزایش تولید آلاینده‌های دی‌اکسید کربن در کشورها تصور نمود.

این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت تا سال ۲۰۲۰ به تدریج به ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

از سوی دیگر این گزارش اعلام کرده است که کاهش تخصیص یارانه از سوی دولت‌ها و همچنین تاکید دولت‌ها بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند بر تقاضای انرژی طی سال‌های آینده تاثیرگذار باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *