سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

مصرف انرژی در ایران رکورددار است!

سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 438080
رئیس گروه مطالعات مدیریت مصرف و تلفات شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته، مصرف انرژی در ایران ۳ برابر کشورهای پیشرفته است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محسن حبیبیان ظهر امروز دوشنبه در کارگاه آموزشی شرکت برق منطقه ای خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینكه امروزه وسایل برقی موجود در منازل خصوصا آشپزخانه یكی از شاخص های سطح رفاه خانواده ها است، مردم این را نیز مدنظر داشته باشند که مدیریت مصرف هرگز به معنای حذف آنها نیست.

حبیبان افزود: مدیرت مصرف به دنبال بهترین جایگزین و در بیشتر موارد به دنبال روشهایی برای عاقلانه مصرف كردن است.

وی با اشاره به بالا بودن شاخص مصرف انرژی در ایران بیان کرد: شاخص شدت مصرف انرژی در ایران سه برابر كشورهای پیشرفته و دو برابر استاندارد جهانی است.

رئیس گروه مطالعات مدیریت مصرف و تلفات اظهار کرد: تكنولوژی نامناسب، وجود الگوی مصرف نادرست، فرهنگ نامناسب مصرف انرژی و ارزان بودن قیمت انرژی از عوامل بالا بودن این شاخص است.

حبیبیان افزود: الگوی مصرف مناسب عبارت است از مطلوب ترین روش مصرف در جامعه. به عبارت دیگر انطباق الگوی مصرف جامعه با موازین دینی، عقلی و منطقی به طوری كه در آن حد كمی و كیفی مصرف، بهینه و مبتنی بر منافع فردی و جمعی باشد.

رئیس گروه مطالعات مدیریت مصرف وتلفات بیان کرد: متوسط مصرف سالانه انرژی در ایران در حدود ۱۵۵ میلیون تن است که با این مقدار مصرف در رتبه سیزدهم جهان قرار دارد.

حبیبیان گفت: مصرف انرژی در ایران هر ۱۰ سال یک بار، دو برابر می‌شود و به ازی هر واحد تولید ناخالص داخلی معادل ۲.۵ تا سه برابر مقداری است که در کشورهای صنعتی و در حال توسعه مصرف می شود.

وی در پایان اظهار کرد: در نتیجه لزوم تغییر الگوی مصرف انرژی در کشور مشهود است و با ایجاد زیرساخت ها، تغییر سبک زندگی و نهادینه کردن عقلانیت ممکن می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *