دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

«کابوس اسرائیل» به ایران می‌آید

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 454895
«نشنال اینترست» در گزارشی با اشاره به خبرهای اخیر درباره «امضای قرارداد اس-۳۰۰ بین روسیه و ایران»، تحویل این سامانه موشکی ضدهوایی به ایران را «کابوس اسرائیل» توصیف کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ در ادامه تحلیل‌ها درباره اخبار مربوط به تحویل سامانه دفاعی ضدهوایی اس‌-۳۰۰ به ایران، یک پایگاه آمریکایی تحویل این سامانه از سوی مسکو به تهران را «کابوس اسرائیل» خواند.

رئیس شرکت تسلیحاتی «روس‌تک» روسیه اخیرا و در جریان نمایشگاه هوایی دوبی گفت که مسکو و تهران به منظور تحویل سامانه موشکی ضدهوایی دفاعی اس‌-۳۰۰ توافقی امضا کردند تا راه برای تحویل این سامانه به ایران هموار شود.

درحالیکه سخنگوی هیأت روسی اعزامی به نمایشگاه هوایی دوبی گفته قرارداد فروش اس-۳۰۰ به ایران زودتر از اوایل سال ۲۰۱۶ امضا نمی‌شود، سرگئی چمزوف رئیس روس تک با بیان اینکه قرارداد تحویل سامانه اس ۳۰۰ با ایران امضا شده است، گفت که براساس این قرارداد بعد از تحویل بخش اول این سامانه، تهران شکایت خود را در زمینه عدم تحویل این سامانه براساس زمانبندی قبلی پس خواهد گرفت.

روسیه به موجب قرارداد امضاشده در سال ۲۰۰۷ با ایران باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ را تحویل می‌داد اما مسکو در سال ۲۰۱۰ با این بهانه که فروش این سامانه به تهران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است از تحویل آن امتناع کرده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۲۴ فروردین با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. با این حال، مسکو تاکنون تاریخ مشخصی برای تحویل این سامانه مشخص نکرده است.

«نشنال اینترست» در مطلبی تحت عنوان «کابوس اسرائیل: ایران اس-۳۰۰ کشنده و مرگبار را از روسیه می‌خرد(دوباره)» از نگرانی‌ها و وحشت تل‌آویو از تحویل این سامانه دفاعی ضدهوایی خبر داده است.

در این مطلب که کارشناس بخش دفاعی این پایگاه آمریکایی نوشته می‌خوانیم: «خبرها درباره توافق جدید روسیه با ایران درباره سامانه‌های دفاع هوایی اس ۳۰۰ پس از آن منتشر می‌شود که ایران در ازای رفع تحریم‌های اقتصادی به توافقی برای کاهش دادن برنامه‌ هسته‌ای خود رسیده است».

«دیو ماجومدار» نوشت: «بر اساس توافق جدید، مسکو یک ورژن از سامانه قدرتمند زمین به هوای موشکی را به تهران خواهد داد اما این موضوع مشخص نیست که کدام ورژن از این سلاح داده می‌شود. البته مقامات روسیه می‌گویند قرارداد امضاشده و در حال اجرا شدن است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوالفضل
Romania
کابوس اصلی اسرائیل ، زنان و مردان غیور و متدین ایرانند. نه سلاحها و تجهیزاتشان.