دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

دستگیری ۳ شکارچی متخلف در تکاب

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 454571
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تکاب از دستگیری سه شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.
به گزارش جهان، محمدرضا صادقیان امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست تکاب در پی گشت و کنترل حوزه استحفاظی منطقه شکار ممنوع تکاب به سه نفر شکارچی متخلف مشکوک شده و اقدام به دستگیری آنان کردند.

وی افزود: این متخلفین بدون رعایت قوانین و مقررات شکار و صید با یک قبضه اسلحه شکاری ته پر اقدام به شکار یک قطعه کبوتر کرده‌بود که با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست در ارتفاعات روستای قوشخانه توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست تکاب دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: ماموران یگان حفاظ محیط‌ ‌زیست شهرستان تکاب در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و متخلفین به مقامات قضایی معرفی کردند.

صادقیان اضافه کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست تکاب با آمادگی کامل در طول شبانه روز از عرصه‌های طبیعی ‌و حیات وحش پاسداری و حفاظت می‌کنند و با متخلفین و معترضین به این نعمت الهی برخورد قاطع و قانونی می‌کنند.

وی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست تکاب آماده هر گونه دریافت گزارشات مردمی در خصوص تعرضات زیست محیطی آلودگی‌های زیست ‌محیطی و شکار و صید غیرمجاز است و با متخلفان زیست محیطی برخوردی جدی خواهدشد.

به گزارش فارس، تکاب یکی از شهرهای جنوب شرقی استان آذربایجان ‌غربی است، این شهر از سمت شمال به شهرستان چاراویماق در استان آذربایجان شرقی، از سمت جنوب به شهرستان‌های بیجار، دیواندره و سقز در استان کردستان، از سمت غرب به شهرستان شاهین‌دژ، شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی محدود شده‌است.

شهرستان تکاب بنابر قانون تقسیمات کشوری در سال ۱۳۸۵ خورشیدی، مشتمل بر دو بخش به نام‌های مرکزی و تخت سلیمان، یک شهر (تکاب) و ۶ دهستان بوده‌است.

تخت سلیمان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهر است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است؛ همچنین مهر موبد موبدان که روی آن نقوش اساطیری حک شده و بیش‌تر در ستایش آب (آناهیتا) و آتش است، در تخت سلیمان کشف شده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *