يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۱
۱

دستگیری دوشکارچی غیر مجاز در فیروزکوه

شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 368680
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات بخش ˈارجمندˈ شهرستان خبر داد که مدعی شده بودند، شکارچی نیستند.
به گزارش جهان؛ رضا کرمی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: با اطلاع رسانی از سوی عوامل مردمی، با حضور یک اکیپ از محیط بانان بخش ارجمند در ارتفاعات روستای ˈطهنهˈ ۲ شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند.

وی گفت: هر چند این شکارچیان در ابتدا منکر هرگونه تخلف شدند، اما با هماهنگی دادستانی حکم تفتیش چادرهای متعلق به زنبورداران و دامداران حاضر در منطقه داده شد که در نهایت خودشان به داشتن یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیرمجاز با تعدادی فشنگ اعتراف کردند.

کرمی افزود: با صدور حکم بازداشت آنان از سوی دادستان شهرستان، قاضی پرونده دستور بازبینی دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری این شکارچیان را صادر کرد که در آن یک مورد زنده گیری بره (که دست و پای آن را بسته بودند)، لاشه یک رأس کل وحشی و یک قبضه اسلحه شکاری دو لول ثبت شده بود.

وی تصریح کرد: متهمان به پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال جریمه زیست محیطی محکوم شده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: با کمک عشایر منطقه اقلامی نظیر دوربین شکاری، اسلحه شکاری دو لول، تعدادی فشنگ، کوله پشتی و تعدای چاشنی، ساچمه و پوکه خالی که متهمان در کوه ها و ارتفاعات اطراف جاسازی کرده بودند کشف و ضبط شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همش همین بیان استان فارس ببینن چه خبره از کارهای محیط زیست