دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱
۱

کدام گروه اصلاح طلب خائن هستند؟

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 454472
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درخصوص اینکه قبلاً مصاحبه‌ای داشته و اعلام کرده،لیستی از اصلاح‌طلبان خائن در دست دارد گفت: در این مصاحبه منظور اصلاح‌طلبانی بود که به خارج از کشور رفته‌ اند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید محمدصادق خرازی ظهر یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان افزود: اصلاح‌طلب کسی است که مبنای تفکر و اندیشه خود را بر پایه‌های موردی قرار دهد که از آن متولد شده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم اصلاحات در مدینه النبی و از زمانی که پیامبر عدالت و رحمت بعثت را در اختیار گرفت و از طلوع صبحی که امام علی(ع) خلیفه مسلمانان شد در تفکر محبان اهل بیت ریشه گرفته است و به همین جهت نمی‌توان اصلاحات را بدون در نظر گرفتن بستر تاریخی آن تعریف کرد.

* رهبری فصل‌الخطاب تمام اعمال و رفتار ماست

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: رهبری فصل‌الخطاب تمام اعمال و رفتار ماست و اصلاحات بدون در نظر گرفتن مبانی اصیل قانون اساسی به‌جایی نمی‌رسد.

خرازی با اشاره به تعاریف مختلف از اصلاحات و افرادی که خود را اصلاح طلب می‌دانند، افزود: اصلاح‌طلب کسی است که در مبنای فکری خود پشتوانه‌ای همچون آزادی، مردم‌سالاری، تکریم نقش مردم، حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها را در نظر بگیرد و برای تبیین گفتمان واقعه اصلاحات دچار افراط‌ و تفریط نشود.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلب واقعی کسی است که بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد و به‌گونه‌ای عمل کند که رفتار، منش و کلام وی هزینه‌ای برای نظام و کشور نداشته باشد و به‌گونه‌ای نباشد که به نام دفاع از مقدسات و حریم ولایت مواردی همچون مردم‌ستیزی و واقعیت گریزی در کشور به وجود آید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: اصلاح‌طلب واقعی کسی است که بین منافع و توان و اقتدار ملی و جامعه و کشور تمایز قائل شود و این تفکر در متن اصلاحات واقعی و عینی می‌تواند به‌صورت تدریجی و گام‌به‌گام تأثیرات شگرفی داشته باشد.

* میزان قدرت و اقتدار ملی با نقش مردم تجلی می‌یابد

خرازی با یادآوری فرایندهای طی شده طی سال‌های۷۶ تا ۷۹ افزود: حماسه دوم خرداد در راستای تعامل، گفتگو و ایجاد رابطه مستقیم با همه کنشگران سیاسی و حاکمیت بوده ولی واکنش و بی‌تدبیری رقبا سبب شد حوادث مقداری به سمت جریانات تند که با ادبیات گفتمان فاصله داشت گرایش پیدا کند.

وی یادآور شد: در این شرایط، سیاست فشار و چانه‌زنی سبب شد رئیس دولت اصلاحات با بحرانی جدی و عملی روبرو شود که این وضعیت خواست رهبری اصلاحات، بزرگان خیراندیش کشور، کنشگران سیاسی و اجتماعی و مردم ایران نبود و سبب شد این واقعیت تلخ بر این حرکت سایه بیندازد.

مشاور رئیس دولت اصلاحات گفت: از سال‌های نخست پیروزی حماسه دوم خرداد جریانی فکری در کشور پیروز و نهادینه شد که می‌توان آن را اندیشه گفتگو که پیام‌آور مردم‌سالاری و دموکراسی در ایران بود، دانست.

خرازی یا بیان اینکه میزان قدرت و اقتدار ملی با نقش مردم تجلی می‌یابد، افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم، جمهوری اسلامی ایران و تحولات اجتماعی و سیاسی کشور طی حدود چهار دهه اخیر فراز و فرودهای فراوانی داشته، روزهای سخت و دشوار و تلخ و شیرینی را تجربه کرده است.

وی روزهای ماه آبان را یادآور ماجرای بلند سلطه آمریکا در ایران و حرکت خودجوش جوانان در تسخیر سفارت این کشور عنوان کرد و گفت: این موضوع نشان می‌دهد جوانان طلایه‌داران حرکت‌های اجتماعی و سیاسی در کشور بوده‌اند.

خرازی گفت: جمهوری اسلامی ایران و تحولات سیاسی و اجتماعی کشورمان طی چهار دهه فرازوفرودها و روزهای سخت و دشواری را پشت سر گذاشت است.

* یک اصلاح‌طلب واقعی به‌هیچ‌وجه در پی تحمیل دیدگاه خود نیست

وی با تأکید بر اینکه در دنیای انفورماتیک که دنیا با یکدیگر ارتباط مجازی دارد نمی‌توان با قلم و سخن ساحری کرد افزود: ادبیات تند و تلخ از خیمه اصلاحات بیرون نیامد بلکه رقبایی به وجود آورد که هرروز برای اصلاحات نسخه تلخی می‌پیچیدند و به همین دلیل اصلاحات وارد معرکه جدیدی شد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بابیان اینکه یک اصلاح‌طلب واقعی به‌هیچ‌وجه در پی تحمیل دیدگاه خود و تفکرات انتزاعی نبوده و نخواهد بود گفت: در مقطعی اصلاحات وارد معرکه دیگری شد و با توجه به آرا و اندیشه‌های بزرگان رده اول اصلاحات تاکنون می‌توان یک پیام دریافت کرد که این پیام تحمل و مدارا و ایجاد گفتمان بین همه اقشار جامعه است.

خرازی با تأکید بر اینکه اگر به آراء و اندیشه‌های بزرگان رده اول اصلاحات توجه شود پیام تأمل، مدارا و ایجاد یک گفتمان بین تمام اقشار جامعه قابل استنباط است افزود: بعد از سپری شدن حوادث انقلاب و پس‌ازآن دفاع مقدس و فعالیت‌های سازندگی پدیده اجتماعی حماسه بی‌نظیر ملت ایران در دوم خرداد شکل گرفت و با ظهور نسل جدیدی از جوانان و مدیران و چهره‌های مهم به‌ویژه شخصیت کم‌نظیر روشن‌فکر و روشن‌ضمیر رئیس دولت اصلاحات، تحولات اجتماعی و سیاسی وضعیت دیگری به خود گرفت که این دوره را می‌توان دوره تعامل گفتگو، تبیین گفتمان‌ها و بیان نقطه نظرات مختلف دانست.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان از درون تمام وقایع تاریخ این دوره مشخص است که جریانات، باورها و گروه‌هایی با نام‌هایی همچون مدعیان انصار صحنه اجتماعی و سیاسی ایران را متشنج می‌کردند.

خرازی با اعلام اینکه حضور مردم سبب می‌شود کشور مصون بماند و مردم تعیین‌کننده‌ترین عنصر متضمن پیروزی ایران هستند لذا اگر مردم جدی گرفته شوند برای ساحت مقدس سرزمین ایران اتفاقی نمی‌افتد و تمام مشکلات به این دلیل است که مردم را باور نداریم تأکید کرد: کسانی که به نحوی در پی ایجاد جدایی و نفاق هستند اصلاح‌طلب و دوستدار اصلاحات نیستند.

* احمدی نژادیسم تهدید اول امنیت ملی کشور

خرازی همچنین با اشاره به بحث بر جام و روند تحقق این امر گفت: در ماجرای بر جام تقریباً آحاد مردم در کشور متخصص هسته‌ای شده‌اند که در مذاکره پدیده مهمی به‌نام پیروزی گفتگو بر جنگ و خشونت روی داد. معتقدیم قدرت بازدارندگی ایران به‌قدری بالاست که دنیای قدرت چاره‌ای جز اینکه پای میز مذاکره بنشیند ندارد که این موضوع در تمام صحبت‌ها و مذاکرات دیپلمات‌های جهان مشهود است که به‌قدرت کم‌نظیر ایران اشاره دارند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان یادآور شد: به‌عنوان یک دیپلمات معتقدم با توجه به نظرات مقام معظم رهبری بر جام می‌تواند به نتیجه برسد و نقطه عطف این موضوع تصمیم و اراده طرفین برای حل قضیه است و مقام معظم رهبری به همه کلمات بر جام واقف بودند و اگر مشکلی بود قطعاً اعلام می‌کردند زیرا ایشان باکسی رودربایستی ندارند و با بررسی بر جام در مجلس و شورای امنیت ملی و تبصره‌های در نظر گرفته‌شده موفقیت آن اعلام شد.

خرازی با اشاره برگزاری ۱۳۷ جلسه در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ و محقق شدن بر جام گفت: ۱۳۷ جلسه مذاکره به‌صورت پیوسته بی‌نظیر است و نشان می‌دهد طرفین اراده پذیرفتن آن رادارند لذا بر جام را عملی می‌دانم و به این امر معتقدم اگر محمدجواد ظریف در ایران متولد نمی‌شد قطعاً سمت دبیر کل سازمان ملل را داشت.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان احمدی نژادیسم را تهدید اول امنیت ملی کشور عنوان کرد و گفت: احمدی نژادیسم خطری است که هم‌اکنون کشور را تهدید می‌کند و این تهدید اول امنیت ملی است و در انحراف و التقاط نقش خطرناکی بازی می‌کند این در حالی است که معتقدیم همواره پذیرش نظرات مقام معظم رهبری اولویت فعالیت‌ها بوده است.

* در دوران اصلاحات متأسفانه گرفتار آفت نگاه به بیرون از مرزها شدیم

وی همچنین در خصوص اینکه قبلاً مصاحبه‌ای داشته و اعلام کرده است لیستی از اصلاح‌طلبان خائن در دست دارد از منتقل نشدن صادقانه متن مصاحبه‌اش انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در مصاحبه مزبور متن به‌صورت دقیق منتقل نشده است در این مصاحبه منظور اصلاح‌طلبانی بود که به خارج از کشور رفته‌اند و معتقدم کسانی که در ایران مانده و با مشکلاتی مواجه شدند مردان بزرگ و با فضیلتی هستند ولی کسانی که به خارج از کشور رفته و جایزه‌های آن‌چنانی برای خود رقم‌زده و با همکاری مؤسسات بزرگ در شکار نیروهای جوان نقش داشته‌اند، مخاطب و همراه من ویاران من در داخل کشور نیستند زیرا آنها بسیار سخاوتمندانه کشور را فروخته‌اند.

خرازی یادآور شد: در دوران اصلاحات متأسفانه گرفتار افت نگاه به بیرون از مرزها شدیم و اصلاح‌طلبانی که نام و چهره آنها کاملاً مشهود است به فعالیت در سازمان‌های بزرگی همچون صدای آمریکا پرداختند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: متأسفانه در مصاحبه مزبور متن به‌صورت دقیق منتقل نشده است و این مصاحبه این‌گونه اعلام‌شده بود که در دوران اصلاحات متأسفانه گرفتار افت نگاه به بیرون از مرزها شدیم و اصلاح‌طلبانی که نام و چهره آنها کاملاً مشهود است به فعالیت در سازمان‌های بزرگی همچون صدای آمریکا پرداختند.

خرازی افزود: در این مصاحبه منظور اصلاح‌طلبانی بود که به خارج از کشور رفته‌اند و معتقدم کسانی که در ایران مانده و با مشکلاتی مواجه شدند مردان بزرگ و با فضیلتی هستند ولی کسانی که به خارج از کشور رفته و جایزه‌های آن‌چنانی برای خود رقم‌زده و با همکاری مؤسسات بزرگ در شکار نیروهای جوان نقش داشته‌اند، مخاطب و همراه من ویاران من در داخل کشور نیستند زیرا آنها بسیار سخاوتمندانه کشور را فروخته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیاح
جناب خرازی
۱_ اگر اصلاح طلبان خائن خارج از کشور هستند پس چه اشکالی دارد که اسامی آنها را منتشر کنید !?
۲_ چرا عقب نشینی کردید ? چرا از هجمه می ترسید ? شجاعانه خائنان را معرفی کنید
۳_ احمدی نژادیسم کشور را تا حالا حفظ کرده است
اگر آنها نبودند همان خائنان مطرح و لیست آن در جیب شماست با حکومت خود از سر خیانت مملکت را با نا امنی گسترده مواجه می کردند
رک و راست باش ، همین