جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

معترضان آلمانی خواستاربرکناری‌مرکل شدند

يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 454379
طرفداران حزب راست گرای افراطی و پوپولستی "جایگزینی برای آلمان" در برلین علیه سیاست‌های پناهندگی مرکل اعتراض کرده و خواستار کناره گیری وی شدند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس سایتونگ" خبر داد، حزب راستگرای پوپولیستی ضد یوروی جایگزینی برای آلمان AfD و طرفداران آن در برلین علیه سیاست پناهندگان مرکل اعتراض کردند.

حدود پنج هزار نفر از طرفداران این حزب افراطی در برلین علیه سیاست های پناهندگان مرکل اعتراض کردند. حزب افراطی پوپولیستی آلمان در سراسر این کشور با شعار "پناهندگی به محدودیت نیاز دارد-کارت قرمز برای مرکل" معترضان را بسیج کرده است. همچنین برخی از نئونازی ها در بین اعتراض کنندگان وجود داشتند.

سازمان دهندگان این تجمع این اعتراضات را علیه دولت و نه علیه پناهندگان ارزیابی کردند.

یکی از معاونین حزب ضد یوروی آلمان در این تجمع اعلام کرد که مرکل با سیاست های خود به ملت آلمان آسیب می رساند و این زن باید کنار رود. معترضان شعار خائن و مرکل باید برود را سر می دادند.

همچنین اعتراضاتی ضد راست پوپولیستی نیز برگزار شد که حدود ۱۱۰۰ نفر در این تجمع شرکت کردند. حدود ۱۱۰۰ نیروی پلیس نیز در محل حاضر بودند تا از درگیری معترضان و مخالفان جلوگیری به عمل آورند.

پلیس از باتوم و اسپری فلفل علیه معترضان استفاده کرد. به گفته پلیس آلمان ظاهرا یک نیروی پلیس در این اعتراضات مجروح شد. بیش از ۴۰ نفر نیز دستگیر شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *