شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
زارعی ‌در همایش «پایداری تا ظهور»:

سرنخ تحرکات منطقه به آمریکا می‌رسد

پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 453939
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عقلا می‌دانند که هیچ حرکتی در منطقه رخ نداده که به‌نوعی یک سر نخ آن به آمریکا نرسد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی‌اصغر زارعی عصر امروز در همایش پایداری تا ظهور اظهار داشت: سیاست صحیح آن است که پس از تحریم‌ها به مصرف‌کننده کالاهای خارجی تبدیل نشویم بلکه ظرفیت‌های اصلی خود را بشناسیم و روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.
 
وی با تأکید بر لزوم ادامه مسیر اقتصاد مقاومتی افزود: اقتدار اقتصادی کشور باید به‌مانند اقتدار سیاسی و فرهنگی حفظ و تقویت شود چراکه دشمن تنها به دلیل اقتدار ما در موارد مختلف از توطئه کوتاه آمده است.
 
زارعی ادامه داد: آمریکا به دلیل اقتدار ملی ایران تن به مذاکره داد که اگر حس می‌کرد می‌تواند علیه ایران اقدام کند هیچ‌گاه حاضر به پایبندی به هیچ مذاکره‌ای نبود.
 
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام اضافه کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری مأموریت بررسی توافق به مجلس سپرده و تصمیم اخذ شد که اگر بخواهیم توافق را بپذیریم یا آن را رد کنیم ابتدا بدانیم که ماهیت آن چیست چراکه خود این کار و پی بردن به نقاط ضعف برجام از مهم‌ترین عوامل از بین برنده و خنثی‌کننده تهدیدات است.
 
وی تصریح کرد: برجام یک امتحان تاریخی است و باید بدانیم که ادبیات آمریکا چه قبل از توافق و چه بعدازآن یکسان بوده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا چهره حقوق بشری دارد ولی رفتارش ضد‌بشری است و همچنین یک چهره آمریکا سر میز مذاکره و چهره‌های دیگر آن در میدان جنگ است و عقلا می‌دانند که هیچ حرکتی در منطقه رخ نداده که به‌نوعی یک سر نخ آن به آمریکا نرسد.
 
زارعی ابراز داشت: ما به دنبال برداشتن تحریم اقتصادی هستیم اما در مورد نفوذ سیاسی نیز حساسیت داریم و اجازه نخواهیم داد افرادی با اعتقادات سست یا با شناخت ضعیف از دشمن در نقاط حساس قرار بگیرند تا استکبار اهداف خود را از طریق آنان دنبال کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *