دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

تغییر کاربری سالانه ۲۰۰ هکتاراراضی مازندران

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 453533
مدیرکل بازرسی استان مازندران بابیان اینکه در یک سال و نیم اخیر تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان متوقف‌شده است گفت: سالانه ۲۰۰ هکتار از اراضی استان تغییر کاربری مجاز داده می‌شد.
به گزارش جهان، حسن میری قلعه سری در گفتگو با مهر، بابیان اینکه اراده مسئولان در یک سال و نیم گذشته بر جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری قرار گرفت، گفت: اگر بخواهیم می‌توانیم تغییر کاربری را متوقف کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی استان تغییر کاربری داده می‌شد گفت: در حال حاضر این میزان به حدود ۲۸ هکتار در سال کاهش‌یافته است.

میری قلعه سری با عنوان اینکه از ۲۰ ساله گذشته تاکنون بیش از چهار هزار هکتار از اراضی به‌صورت مجاز تغییر کاربری داده‌شده است گفت: اراده مسئولان بر این قرار گرفت که جلوی تغییر کاربری بی و حدوحصر گرفته شود زیرا علاوه بر ضربه زدن به کشاورزی، سبب اشتغال و درآمد نیز نمی‌شود.

مدیرکل بازرسی مازندران بابیان اینکه درگذشته از هر سه شکایتی که از سوی جهاد تقدیم دستگاه قضایی می‌شد یک شکایت مربوط به تغییر کاربری غیرمجاز بوده است گفت: در حال حاضر از هر ۱۵ پرونده یک فقره مربوط به تغییر کاربری است.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر سطح تغییر کاربری‌ها به حداکثر ۳۰۰ مترمربع کاهش‌یافته است و میزان درآمدی که از تغییر کاربری حاصل می‌شود ۶۵ برابر افزایش‌یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *