پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

مردم آتش را مهار کردند نه مسئولین

يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 426539
یک کارشناس محیط زیست گفت: واقعا باید به مردم آفرین گفت،بنده شنیدم که مردم در حادثه آتش سوزی ایلام از ساعت ۴ صبح بیدار شدند و خودشان را به محل حادثه رساندند اما متاسفانه مقامات ما در خواب ناز به سر می برند که جای بسی تاسف دارد.
به گزارش جهان، اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست در گفت وگو با راه دانا، در خصوص آتش سوزی جنگل های ایلام اظهار داشت: آتش سوزی در منطقه ای اتفاق افتاده است که ما به آن زاگرس می گوییم.

وی در ادامه افزود: منطقه زاگرس یک سوم آب فلات ایران را تامین می کند که باید گفت آب زاگرس را همین درختان منطقه تامین می کنند که اگر این درختان هم بسوزند درچار مشکل می شوند. به هر حال منطقه ایلام یک منطقه کوهستانی است و در حال حاضر هم وقت آتش سوزی جنگل هاست و باید فکر اساسی شود چرا که قطعا با این شرایط اکثر درختان دچار مشکل می شوند.

این کارشناس محیط زیست خاطر نشان کرد: در منطقه مریوان ما در سالهای گذشته چیزی حدود ۷۰۰، ۸۰۰ مورد آتش سوزی داشتیم، جالب است بدانید که ما برای مهار آتش سوزی با چه وسایلی با آن مقابله می کردیم، بنده دوسال پیش به شهر ریمه(دماوند) رفته بودم که در آنجا مشاهده کردیم که مرتعی آتش گرفته است دوستان با سازمان جنگل ها و مراتع تماس گرفتند که بعد از نیم ساعت وانتی آوردند که پشت آن چندشاخه بید را برای خاموش کردن آتش آورده بودند که واقعا جای تاسف داشت.

کهرم تصریح کرد: جالب است یکی از مقامات سازمان جنگل ها و مراتع چندی پیش که بنده به آن لقب خائن داده بودم آن هم به این دلیل که وقتی از او پرسیدند که ۴۰۰ هکتار از جنگل های استان گلستان در آتش سوخته است عنوان کرد که اشکالی ندارد و به زودی جای آن پر می شود.

وی در پایان تاکید کرد : واقعا باید به مردم آفرین گفت، بنده شنیدم که مردم در حادثه آتش سوزی ایلام از ساعت ۴ صبح بیدار شدند و خودشان را به محل حادثه رساندند اما متاسفانه مسئولین ما در خواب ناز به سر می برند که جای بسی تاسف دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *