پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

شیوع هپاتیت B در کشور کاهش یافت

پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 452569
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزیر بهداشت از افت شیوع هپاتیت B از ۳.۲ به ۱.۷ درصد در کشور بر اثر مداخلات موثر خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود نبوی اظهارداشت: از سال ۷۲ تاکنون در کشور پس از یک برنامه بررسی مقدماتی در سه استان کشور تمامی نوزادان از بدو تولد واکسینه می‌شوند و چهار گروه سنی ۱۸ تا ۲۲ سال هم از سال ۸۸ تا ۹۲ واکسینه شدند.

وی افزود: هم اکنون تمام ایرانیان زیر ۲۸ سال داخل کشور واکسن هپاتیت B در سه نوبت دریافت کرده‌اند و نتیجه این اقدام موثر کاهش شیوع این بیماری از ۳.۲ درصد به ۱.۷ درصد بوده است.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزیر بهداشت ادامه داد: گروه‌های در معرض خطر همچون پرسنل پزشکی، رفتگران، پرسنل زندان، بیماران خاص و اخیراً زندانیان با اقامت بیش از شش ماه تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

نبوی گفت: در کل هپاتیت‌های ویروسی همچون B و C که از راه خون انتقال می‌یابند، سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون نفر را مبتلا می‌کنند و بالای یک میلیون نفر در دنیا تلفات دارند و از نظر بار بیماری‌ها مهم هستند.

وی شیوع هپاتیت B را در کشور همگن ندانست و افزود: در استان‌های جنوب شرقی برعکس استان‌های شمال غربی شاهد شیوع بیشتر این بیماری هستیم.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در هفته هپاتیت امسال یک نشست آموزشی در یکی از بیمارستان‌های تهران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور کارشناسان دانشگاه‌ها برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *