شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
موسی‌الرضا ثروتی:

مهم‌ترین مشکل قانون‌شکنی دولت است

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 451283
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نامه ۴ وزیر از هم گسیختگی تیم اقتصادی دولت را نشان می‌دهد، گفت مهم‌ترین مشکل قانون‌شکنی دولت است.
به گزارش جهان، موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وجود رکود در کشور گفت: یکی از عوامل مهم در ایجاد اشتغال و تولید، مسکن است که 450 نوع شغل با این بخش مرتبط اس؛ زمانی که وزیر فعلی راه و شهرسازی بر سر کار آمده و مسکن مهر را مزخرف خواند بر اثر رکود در بخش مسکن 2 میلیون نفر بیکار شدند.
 
وی افزود: دولت اگر می‌خواهد تورم را کاهش دهد باید آن‌ را با رکود مقایسه کند در دولت قبل اگر تورم وجود داشت اشتغال هم وجود داشت و کمتر شاهد رکود در کشور بودیم.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما نمایندگان بارها این مسئله را که رکود بر اقتصاد کشور حاکم شده به دولت گوشزد می‌کردیم اما مورد قبول دستگاه اجرایی قرار نمی‌گرفت و در این رابطه لازم است تا تیم اقتصادی دولت به طور هماهنگ عمل کند.
 
ثروتی خاطرنشان کرد: علت اینکه 4 وزیر به رئیس جمهور نامه می‌نویسند به ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت باز می‌گردد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خود به تنهایی یک تیم اقتصادی است و با هیچ تیم دیگری سازگار نیست و وزرا نیز به این نکته اذعان دارند که با آقای نوبخت نمی‌شود کار کرد. چرا که وی هم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و هم سخنگوی دولت و به حرف هیچ وزیری نیز توجه ندارد و یک جبهه اقتصادی مستقلی را در پیش گرفته است.
 
وی افزود: وقتی که وزرا در ارتباط با وضعیت اقتصادی کشور به رئیس جمهور نامه می‌نویسند اولین فردی که باید در مورد رکود صحبت کند رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است اما مسئله اینجاست که رئیس این سازمان اصلا وجود رکود در اقتصاد کشور را قبول ندارد که این هم گسیختگی تیم اقتصادی دولت را نشان می‌دهد که ناهماهنگ هستند و یک سیاست واحدی را دنبال نمی‌کنند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر لزوم تحریک تقاضا در بازار برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور اظهار داشت: مجلس مصوب کرده که 20 میلیون تومان وام جهیزیه در اختیار زوج‌های جوان داده شود که دولت پرداخت این وام را دریغ می‌کند و پس از گذشت 6 ماه هنوز یک ریال وام برای این بخش اختصاص داده نشده است.
 
ثروتی خاطرنشان کرد: مهمترین معضل قانون شکنی دولت است و علیرغم اینکه رئیس جمهور ما خود در 5 دوره مجلس نماینده بوده از همه بیشتر به قوانین و مقررات بی توجهی می‌کند.
 
وی در پایان با تاکید بر جلوگیری از واردات کالا به کشور گفت: دولت باید مانع واردات کالا به کشور شود اما در دولت فعلی ما شاهد هستیم که واردات به کشور بیشتر شده است و علت آن عدم توجه به امر تولید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *