چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
نظرسنجی مشخص کرد؛

نظر مردم آمریکا‌درباره‌سیاستهای‌سوری‌اوباما

يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 450688
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که نیمی از مردم آمریکا بر این باورند که راهبرد و عملکرد باراک اوباما در سوریه در مقایسه با ولادیمیر پوتین، شکست خورده و ناکام بوده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نظرسنجی شبکه فاکس نیوز حاکی است، اکثر آمریکایی ها نسبت به اظهارات اوباما در خصوص مداخله نظامی روسیه در خاک سوریه ابراز شک و تردید کرده اند. اوباما اخیرا در اظهاراتی گفته است که دخالت نظامی روسیه در سوریه نشانگر ضعف مسکو بوده است.

مردم آمریکا همچنین اعلام کرده اند که اوباما برای پایان دادن به بحران سوریه، راهبرد روشنی ندارد. این نظرسنجی نشان می دهد که ۵۳ درصد مردم آمریکا معتقدند که پوتین دست بالا را در سوریه دارد و تنها ۲۲ درصد آمریکایی ها بر این باورند که اوباما بر اوضاع منطقه مسلط است.

تنها ۲۹ درصد آمریکایی ها از اظهارات اوباما علیه دخالت نظامی روسیه در خاک سوریه حمایت کرده اند. بیش از ۴۶ درصد آمریکایی ها اعلام کرده اند که روسیه را یک کشور قوی و زیرک ارزیابی می کنند.

این نظرسنجی افزود: حدود ۷۰ درصد مردم آمریکا نیز شک دارند که واشنگتن برنامه جامع و منسجمی برای حل و فصل بحران سوریه داشته باشد.

آمریکا و کشورهای متحد آن از دسامبر ۲۰۱۴ میلادی تاکنون در حال بمباران مواضع داعش هستند ولی تاکنون این راهبرد کمترین موفقیتی نداشته است.

۵۲ درصد آمریکایی ها نیز در این نظرسنجی اعلام کردند که عملکرد اوباما در خاورمیانه را به طور کامل رد می کنند و اوباما را یک "رهبر ضعیف و بی اراده" می دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *