جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱

عراق به متحد سنتی خود نزدیک می شود

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 449599
یک نشریه آمریکایی نوشت: با توجه به اتفاقات اخیر در سوریه، رهبران عراقی از رویکردهای واشنگتن ناامید شده و به دنبال تعامل بیشتر با روسیه هستند.
عراق به متحد سنتی خود نزدیک می شود
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از نشریه فارین افرز گزارش داد، رهبران عراقی که شاهد اتفاقات اخیر سوریه بوده‌اند، از رویکرد آمریکا ناامید شده و بر این باورند که آمریکا در اتخاذ راهبرد خود در سوریه، جدی نیست.

در چنین شرایطی رهبران عراقی تمایل بیشتری دارند تا به جای واشنگتن با مسکو تعامل بیشتری داشته باشند.

این نشریه آمریکایی افزود: مقام‌های عراقی به روسیه روی آورده‌اند چرا که اقدامات ائتلاف به رهبری آمریکا نتایج مطلوبی به همراه نداشته است. عراق قصد دارد روسیه را یک شریک مهم در مقابله با تروریسم ارزیابی کند.

ارتش عراق اعلام کرده است که یک مرکز اطلاعاتی با مشارکت روسیه، ایران و سوریه در بغداد تشکیل داده است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز اعلام کرده است که ایده حملات هوایی روسیه در خاک عراق را مطرح کرده است.

آیت الله علی سیستانی نیز از مقام‌های عراقی خواسته است تا ائتلاف بین المللی ضد داعش را گسترش دهد.

یک مقام آگاه وزارت خارجه عراق نیز در مصاحبه با فارین افرز تاکید کرد: آمریکایی ها شرایط زیادی را برای عرضه تسلیحات نظامی به عراق مطرح کرده اند.

وزیر دفاع عراق نیز در جریان سفر اوایل سال جاری به مسکو، گفته است: تسلیحات روسی ثابت کرده اند که بهترین هستند.

سازمان بدر نیز اعلام کرده است که کاملا از حملات هوایی توسط روسیه در عراق استقبال می کند و همچنین خواستار نقش بیشتر روسیه در کل خاورمیانه است، چرا که آمریکا در رویکرد خود برای مقابله با تروریست های داعش، جدی نبوده است.

ابراهیم بحر العلوم نماینده پارلمان عراق نیز در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: شهروندان عادی عراقی، روسیه را یک قدرت بزرگتر نسبت به آمریکا می دانند.

چیزی که مردم عراق به آن توجه می کنند این است که داعش چگونه از عراق بیرون رانده شود.

مردم عراق عملیات نظامی آمریکا را برای سرنگون کردن صدام به یاد می آورند و این سئوال را مطرح می کنند که روند شکست داعش چرا این قدر کند است؟

احمد ناجی استاد دانشگاه کوفه نیز در این باره گفت: آمریکایی ها فناوری هایی دارند که آب را روی کره مریخ رهگیری می کند. بنابر این چرا نمی توانند داعش را شکست دهند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *