يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲

هلاکت نظامی ارشد امارات در جنگ یمن

پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 447650
برخی خبرها از کشته شدن فرمانده نیروهای واکنش سریع امارات در استان مارب در مرکز یمن حکایت دارد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان خبر داد، برخی خبرها از کشته شدن سرهنگ امیه بن سعد الکعبی فرمانده نیروهای واکنش سریع امارات و شماری از نیروهایش در منطقه الجفینه در استان مارب در مرکز یمن حکایت دارد.

شبکه تلویزیونی المسیره یمن نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک دستگاه بلدوزر و یک دستگاه خودروی نظامی "هامر" و یک خودروی زرهی "برادلی" ارتش سعودی را در منطقه الحامضه در غرب جیزان در داخل خاک سعودی منهدم کردند.

واحد موشکی ارتش یمن همچنین مواضع نظامی واقع در پشت مناطق المعطن و القرن و مرکز نظامی ابو الردیف و المستحدث و غرف البیض را به همراه موضع نظامی الردیف هدف قرار دادند.

* خنثی سازی حمله ارتش سعودی در مأرب

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تلاش متجاوزان سعودی و مزدوران آنها به سمت تپه المصاریه در استان مأرب را خنثی و شماری از آنها را کشته یا زخمی کردند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک‌های کاتیوشا پادگان صحن الجن را که محل تمرکز متجاوزان در مأرب است، هدف قرار دادند که به کشته شدن دو منهدس نظامی براساس آمار اولیه منجر شد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین توانستند کنترل خود بر منطقه وادی الضباب در داخل خاک یمن را کامل کنند که این امر راه را برای حرکت به سمت پایگاه العند و استان عدن باز می کند.

* تداوم حملات هوایی به یمن

در همین حال، شبکه تلویزیونی المسیره یمن از سه حمله هوایی متجاوزان سعودی به منطقه الوازعیه در استان تعز خبر داد.

جنگنده‌های سعودی ۹ بار نیز مناطق مختلف استان مارب را بمباران کردند.

سه حمله هوایی نیز به منطقه الصباحه در شهر صنعا پایتخت یمن صورت گرفت.

واحد موشکی ارتش سعودی نیز دو منطقه آل الشیخ و القهره در منطقه منبه در استان صعده را هدف قرار دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *