شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲
۵

امارات:نمی‌گذاریم ولایت‌فقیه دریمن‌حاکم‌شود

پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 416358
وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی ضمن محکوم کردن اقدامات حوثی‌های یمن، ادعا کرد که یمن شایسته حکومتی مدنی و پیشرفته به دور از تجربه ولایت فقیه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در اظهاراتی اعلام کرد: یمن شایسته حکومتی مدنی و پیشرفته به دور از تجربه ولایت فقیه است.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «امارات ۷۱»، قرقاش در صفحه توئیتر خود ضمن محکوم کردن آنچه «سوءاستفاده سیاسی حوثی‌های یمن از جوانب انسانی» نامید، نوشت: سوءاستفاده سیاسی از جنبه‌های انسانی قدیمی شده است و متاسفانه نسبت به کسی که عدن را بمباران می‌کند نمی‌توان گفت که جوانب انسانی را در جنگ رعایت می‌کند.

وی افزود: سیاست‌های منطقه‌ای فرقه‌ای که سال‌ها ملت سوریه را آواره و کشته است نمی‌تواند انسانیت و صداقت خود در یمن را برای ما ثابت کند.

وی بدون اشاره به تجاوز نظامی این کشور به همراه عربستان به یمن و کشته شدن بیش از ۸۰۰ یمنی بی گناه در این حملات مدعی شد: خلاصه بگویم هرگاه حوثی‌ها و متحدان آنها نماینده یک مسیر سیاسی مورد توافق باشند در کم کردن رنج ملت برادر یمن شریک هستند. کشته شدن ۱۹۳ شهروند و زخمی شدن ۱۰۰۰ نفر دیگر در ۲۴ ساعت حمله حوثی‌ها ما را به این نقطه رسانده است.

عربستان به همراه دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) به استثنای عُمان ۱۴ روز است که حملات ناجوانمردانه‌ای را علیه ملت یمن به بهانه بازگردان حکومت مشروع به آن آغاز کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


...سوسمار خوار را چه به این حرفا وهابی .....
ببین کی داره حرف از تمدن و انسانیت میزنه!!!
وقتی مشاور، امثال این تفکر باشن معلومه چی میشه
لابد معنی حکومت پیشرفته حکومت عقب مانده خانوادگی بدون هر نوع حق انتخاب در امارات و حکومتهای عقب مانده و جنایتکارانه مثل سعودی می باشد.
عجب وقاحتی دارند این عقب مانده های جانی دیکتاتور
وهابی بدبخت ولایت فقیه خیلی وقت است که بر یمن و بر قلوب مردم یمن حکومت میکند تو کجای کاری؟