دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

کمک اسراییل به سقوط پایگاهی در قنیطره

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 447326
گروه‌های تروریستی که در استان قنیطره اتاق عملیات مشترکی را تشکیل داده و در تصرف مناطق این استان چندین بار ناکام بودند این بار با حمایت توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی پایگاه «السریة الرابعة» ارتش سوریه را تصرف کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عناصر تروریستی با پشتیبانی توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی پایگاه «السریة الرابعة» (دسته چهارم ارتش سوریه) در استان قنیطره سوریه را تصرف کردند.

بنا بر این گزارش، چند گروه تروریستی با تشکیل اتاق عملیات مشترکی، عملیاتی را برای اشغال بخش‌هایی از مناطق تحت نفوذ نیروهای سوری در استان القنیطره از جمله السریه الرابعه واقع در ارتفاعات الحمریة، تل الأحمر و خان الأرنبه آغاز کردند که با هوشیاری نیروهای سوری و رسیدن نیروهای کمکی عملیات تروریست‌ها با شکست روبه رو شد.

همزمان با ناکامی تروریست‌ها، رژیم صهیونیستی روز گذشته حملاتی را در مناطقی از استان القنیطره انجام داد.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با حملات توپخانه‌ای به السریه الرابعه (محل استقرار پدافند هوایی ) در ارتفاعات الحمریة تعداد زیادی از انبارهای مهمات را نابود کردند.

با شعله ور شدن بخش زیادی از پایگاه به دلیل انفجار انبارهای مهمات، نیروهای سوری مجبور به عقب نشینی از منطقه شدند و به مکان امنی منتقل شدند.

به گزارش فارس با عقب نشینی نیروهای سوری از این پایگاه، عناصر گروه‌های تروریستی «جبهه الثوار سوریه و «جبهه النصره» وارد پایگاه شدند و آن را اشغال کردند.

هدف اصلی تروریست‌ها حمله به مواضع پایگاه دسته چهارم ارتش سوریه بوده و گفته شده که این یگان یکی از مهمترین پایگاه‌هایی است که به حملات چهار سال گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و چندین بار جنگنده های رژیم صهیونیستی را مجبور به فرار از منطقه کرده است.

این پایگاه در ارتفاعات الحمریة قرار گرفته و بر شهرک حضر اشراف کامل دارد که با عقب نشینی نیروهای سوری از این پایگاه راه کمک‌رسانی نیروهای سوری به شهرک تقریبا قطع شده است.

روزنامه الاخبار لبنان با انتشار گزارشی نیز این بر این مسئله صحه گذاشت و حملات رژیم صهیونیستی را مقدمه‌ای برای پیشروی تروریست‌ها در قنیطره دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *