يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۴

اسامی اسلامی در چین ممنوع شد!

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 447248
مقامات چین بسیاری از نامهای اسلامی را در منطقه شینجیانگ در شمال غربی چین ممنوع کرده و تهدید کردند که از ورود دانشجویان و دانش آموزانی که دارای چنین نامهایی باشند به دانشگاه ها و مدارس جلوگیری می کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، یک زن اویغور که نامش ترخان است گفت: اسم دخترم مسلمه است، پلیس چندی پیش به خانه ما آمد و گفت که باید هرچه سریعتر نام دخترمان را تغییر دهیم.

وی افزود: پلیس به ما گفت که اسامی چون مسلمه از نظر قانونی ممنوع هستند و تحت این شرایط ما مجبوریم نام دخترمان را تغییر دهیم.

وقتی که وی درباره علت این امر پرسیده است پلیس گفته است که بهتر است سوالات احمقانه نپرسد چرا که این مسئله تصمیم مقامات شهری و روستایی این منطقه است.

براساس این تصمیم جدید ۲۲ نام اسلامی که ۱۵ نام آن مردانه است در فهرست نامهای ممنوع قرار گرفته اند، این درحالی است که گفته می شود این تصمیم به منظور مبارزه با تروریسم در منطقه بوده است!

این که سنخیت نام افراد با تروریسم چیست، امری است که علت آن هنوز روشن نشده است.

براساس یک اعلام رسمی نامهایی چون بن لادن، صدام حسین، عرفات، مجاهد، مجاهدالله، اسدالله، عبدالعزیز، سیف الله، سیف الدین ذکرالله ، شمس الدین، امانت، مسلمه، مخلص، مونس، عایشه، فاطمه، خدیجه از جمله اسامی ممنوع در میان مسلمانان اویغور چین به شمار می رود.

مسلمانان و روحانیون این منطقه توسط رئیس دفتر سیاسی و اجرای قانون مطلع شده اند.

کودکان مسلمان که چنین نامهایی دارند تهدید شده اند که از حضور آنها در مدرسه ابتدایی و مهدکودک جلوگیری به عمل می آید.

این ممنوعیت اسامی اسلامی در منطقه شینجیانگ توسط رهبران اویغور محکوم شده است، آنها این تصمیم را احمقانه توصیف کرده اند.

ایلشاد حسن نایب رئیس انجمن اویغورهای مستقر در آمریکا اظهار داشت که نامگذاری کودکان به اسامی دینی و قومی از حقوق بنیادین بشر است. حتی در قانون اساسی چین و قوانین مناطق قومی خودمختار حرفی از ممنوعیت اسامی به میان نیامده است.

بیش از ۸۰ درصد از اسامی سنتی اویغور اسامی اسلامی است که به طور مستقیم از قرآن و سایر متون اسلامی گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرهاد
کشور مورد علاقه بعضی ها که امروز به اسلام توهین هم می کند.قابل توجه سیاستمداران خوش خیال
Iran, Islamic Republic of
اسامی اسلامی تو کشورهای دیگه ممنوع می شود و اونوقت اسلامی تو خود کشور ایران هم از خیلی وقت پیش ممنوع شده است .
دیگه چه کسی اسم دخترش رو سکینه ، رقیه ، معصومی ،و ..... می ذاره
کسی اسم پسرش رو ، تقی ، نقی و .... می ذاره
اینم مملکت هست که ما داریم .
مرگ بر آمریکا!
ک بازرگان ایرانی که برای عقد قرارداد بازرگانی به چین سفر کرده بود، تعریف می‌کرد که مدیر یکى از شرکت‌هاى چینى از او پرسیده بود: «دین و مذهب شما ایرانیان چیست؟»
بازرگان ایرانی هم تا حدی دین اسلام را برای مدیر شرکت چینی شرح داده بود و سپس علت این پرسش را از او جویا شده بود. مدیر شرکت چینی جواب داده بود که چندى پیش بعضى از آقایان تجار بازار ایرانی براى سفارش دادن بعضى از اجناس چینى نزد او رفته بودند. وقت ناهار، او آنان را به صرف ناهار در شرکت دعوت کرده بود و براى آنان مرغ سوخارى آورده بود. تجار ایرانی از خوردن آن غذا خوددارى کرده بودند چون که گفته بودند حرام است و ذبح شرعی نشده است ولى همان اشخاص از او خواسته بودند که بر روى آن اجناس ساخت چین، بنویسد: «Made in Japan»
بنابراین می‌خواست بداند که دین و مذهب ما چیست!
به راستی دین و مذهب ما چیست!؟