دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

دیدار ظریف با مقامات سعودی در نیویورک

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 446657
معاون وزیر امور خارجه ایران می‌گوید در پی حادثه منا سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض و ظریف در نیویورک ملاقاتهایی با مقامات عربستان را در دستور کار قرار دادند و قرار است تا ساعات آینده ظریف ملاقاتی با مقامات عربستانی در نیویورک داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، معاون آفریقا و عربی وزارت امور خارجه کشورمان، پس از پایان جلسه ستاد ویژه پیگیری حادثه منا که بلافاصله بعد از جلسه فوق العاده هیات دولت برگزار شد گفت: "از ساعت ۲۱ شب گذشته وضعیت همکاری کارگزاران عربستان برای رسیدگی مطلوب تر به وضع مصدومان و شناسایی جان باختگان بهتر شده است ."

وی گفت: "در پی این حادثه سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض و دکتر ظریف در نیویورک ملاقاتهایی با مقامات عربستان را در دستور کار قرار دادند و قرار است تا ساعات آینده دکتر ظریف ملاقاتی با مقامات عربستانی در نیویورک داشته باشد."

امیرعبداللهیان با بیان اینکه دولت عربستان مسئول تامین امنیت جان زائران است گفت: نداشتن توانایی کارگزاران حج عربستان برای اداره امور حج برای ما روشن است اما آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است این است که جزئیات بیشتری از علل وقوع حادثه داشته باشیم .

وی افزود : البته همه کشورهایی که آسیب دیده اند باید در این زمینه مواضعشان را اعلام کنند آنچنان که ترکیه و اندونزی مواضعی را درباره حادثه منا اعلام کردند و در مقابل عربستان سعودی موظف به پاسخگویی است.

امیر عبداللهیان افزود : آنچه که برای دولت مهم است این است که مجروحان به سرعت به داخل کشور منتقل شوند و عملیات انتقال جان باختگان نیز با هر چه سریعتر صورت پذیرد .

وی در پایان با بیان اینکه امروز برای دومین بار کاردار سفارت عربستان در تهران به وزارت خارجه احضار شد گفت : مسئولان وزارت خارجه خواستار تسریع در خدمات رسانی به حجاج شدند و بدنبال این هستند در کوتاهترین زمان ممکن و تا فردا مقدمات سفر مقامات ایرانی به عربستان فراهم شود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *