پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

واکنش‌واشنگتن به‌اظهارات‌لاوروف درباره‌سوریه

چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب: 446307
وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد بر خلاف اظهارات وزیر خارجه روسیه، موضع واشنگتن درقبال بحران سوریه هیچ تغییری نکرده و ثابت است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبر داد، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز در اظهاراتی اعلام کرد آمریکا بیش از پیش پذیرای موضع مسکو در قبال بحران سوریه است.

اشاره لاوروف به اظهارات «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در پی از سرگیری گفت‌وگوهای نظامی بین واشنگتن و مسکو در خصوص سوریه بود.

بلافاصله پس از این اظهارات لاوروف، واشنگتن بار دیگر نارضایتی خود را از حمایت مسکو از نظام دمشق اعلام کرد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «هیچ تغییری در موضع ما یا نگرانی‌مان درخصوص تحرکات روسیه در سوریه، صورت نگرفته است.»

کربی افزود: «کری (وزیر خارجه آمریکا) در اظهاراتش ثابت و روشن بود. ما از نقش سازنده روسیه در مبارزه با گروه داعش استقبال می‌کنیم ولی اگر این تحرکات در حمایت از اسد باشد این اقدام با تلاش‌های جدی برای پایان دادن به این درگیری‌ها متناقض است.»

اخیرا گزارش‌های زیادی از افزایش نقش نظامی روسیه در سوریه منتشر شده و مسکو چندین جنگنده و تانک را در سوریه مستقر کرده است که این اقدام مسکو با هراس گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها همراه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *