يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آشنایی با حریفان جدید در جام جهانی والیبال

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 445515
استرالیا که با اوریارته؛ سرمربی آرژانتینی خود (ملی پوش دهه 1980 کشورش و پدر یکی از پاسورهای کنونی آرژانتین) تا پایان سال 2014 عملکرد قابل قبولی داشت و حضور در المپیک لندن را نیز با غلبه بر ایران تجربه کرد،

به گزارش جهان به نقل از فارس به ژاپن، اگر بنا بود همچون کنفدراسیون های اروپا، افریقا و امریکای جنوبی دو تیم برتر مسابقات قهرمانی قاره به جام جهانی راه پیدا کنند، حالا استرالیا رنگ ژاپن 2015 را به خود نمی دید، اما فدراسیون جهانی تصمیم گرفت دو تیم برتر آسیا در رده بندی جهانی والیبال را به عنوان نمایندگان این قاره در جام جهانی بپذیرد.
این شد که استرالیا به عنوان تیم دوم آسیا شانس حضور در جام جهانی را پیدا کرد. این البته به درخشش سال گذشته این تیم در لیگ جهانی برمی گردد که موفق شد با غلبه بر فرانسه در فینال گروه 2 لیگ جهانی، جواز حضور در مرحله نهایی گروه 1 را به دست آورده و شرایط خود را در رده بندی بین المللی والیبال بهبود ببخشد.

استرالیا که با اوریارته؛ سرمربی آرژانتینی خود (ملی پوش دهه 1980 کشورش و پدر یکی از پاسورهای کنونی آرژانتین) تا پایان سال 2014 عملکرد قابل قبولی داشت و حضور در المپیک لندن را نیز با غلبه بر ایران تجربه کرد، از ابتدای سال 2015 روبرتو سانتیلی از ایتالیا را به هدایت تیمش برگزید.

سانتیلی؛ سابقه مربیگری در تیم های باشگاهی ایتالیا، لهستان، روسیه و تیم ملی جوانان ایتالیا را دارد و یکی از مربیان مردان ایتالیا در سال های 2001 تا 2004 نیز بوده است. او طی دو سال گذشته همزمان با مربیگری در لیگ لهستان، به عنوان مشاور و دستیار سرمربی در تیم ملی آلمان نیز فعالیت می کرد که مدال برنز قهرمانی جهان 2014 را بر گردن انداخت.

او از بنجامین هاردی؛ ملی پوش اسبق و سرشناس استرالیا به عنوان دستیار خود بهره می برد و امیدش به توماس ادگار 212 سانتی متری به عنوان یک مهاجم تمام کننده است. پاسور این تیم؛ گریگوری سوکوچف نیز اهل تاجیکستان است که سال ها پیش با یک بورس تحصیلی به استرالیا آمده بود ولی همانجا ماندگار شد و استرالیایی. بازیکنان این تیم در لیگ داخلی کشورشان، هلند، کره، اندونزی، کانادا، آلمان و دانشگاه هایی از دیگر کشورها توپ می زنند.

ایران و استرالیا صرف نظر از جدال های آسیایی شان، در جریان مسابقاتی که مستقیم زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شود، تاکنون پنج بار با یکدیگر بازی کرده اند که سهم ایران چهار پیروزی و سهم حریفش هم یک برد بوده است.

نتایج دیدارهای جهانی ایران با استرالیا به شرح زیر است:

2004 (انتخابی المپیک): ایران (3) – استرالیا (0)

2005 (انتخابی قهرمانی جهان): ایران (3) – استرالیا (0)

2008 (انتخابی المپیک): ایران (3) – استرالیا (0)

2012 (انتخابی المپیک): ایران (1) – استرالیا (3)

2014 (قهرمانی جهان): ایران (3) – استرالیا (1)

استرالیایی ها تا کنون از هشت مسابقه خود 7 شکست و تنها یک پیروزی کسب کرده اند؛ شاگردان سانتیلی فقط موفق شدند با تنیجه 3 بر 2 از سد مصر عبور کنند و در سایر مسابقات ( آمریکا 3 - استرالیا صفر، ایتالیا 3 - استرالیا صفر، ژاپن 3 - استرالیا صفر، کانادا 3 - استرالیا 2، روسیه 3 - استرالیا صفر، آرژانتین 3 - استرالیا صفر، لهستان 3 - استرالیا صفر) نتیجه را به حریفان واگذار کرده اند. این تیم آسیایی هم اکنون و پیش از آغاز مرحله سوم با 3 امتیاز در جایگاه دهم جدول 12 تیمی قرار دارد.

تیم ملی والیبال ایران در نهمین مسابقه خود در جام جهانی 2015 فردا از ساعت 12:40 به وقت تهران به مصاف استرالیا می رود.
ش جهان به نقل از 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *