جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
موسوی‌نژاد:

بررسی برجام درمجلس به نفع دولت است

پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 445128
عضو فراکسیون روحانیت مجلس با تاکید بر بررسی برجام در مجلس گفت: بررسی متن برجام در مجلس قدرت چانه‌زنی دولت در مقابل طرف مذاکره کننده را بالا می‌برد.
به گزارش جهان حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر نقش و جایگاه مجلس در بررسی برجام گفت: تصویب یا بررسی برجام در مجلس باعث افزایش قدرت چانه‌زنی دولت در مقابل ۱+۵ می‌شود.

وی افزود: ما قبول نداریم اما طبق آنچه که دولتی‌ها آن را به عنوان ادعای محکم مطرح می‌کنند و تاکید دارند که در این توافق در جهت تامین منافع ملت تصمیم‌گیری شده. اگر این مساله هم مدنظر باشد افزایش قدرت چانه‌زنی باعث می‌شود تا منافع ملت بیشتر تامین شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر وقتی مجلس به بحث برجام ورود داشته باشد اگر بدعهدی هم از طرف مقابل مشاهده شود و یا به دنبال اعمال فشار خارجی به دولت، دولت امتیازهای زیادی به طرف مقابل داشته باشد مجلس به حمایت و کمک پشتیبانی دولت خواهد پرداخت تا منافع ملی از بین نرود.

وی در پایان گفت: با ورود مجلس به بحث برجام اگر طرف‌های خارجی به تعهدات خود در توافق عمل نکنند و ما به اهداف توافق نرسیم در این جا فقط دولت زیر سوال نخواهد رفت و افکار عمومی تنها دولت را مقصر نخواهد دانست و به نفع دولت است که مجلس هم در کنار آن باشد. از آنجایی که احتمال می‌رود تا طرف مقابل به تعهدات خود در توافق عمل نکند بنابراین مناسب است تا دولت مجلس را در این ارتباط در کنار خود داشته باشد و از سوی دیگر طبق قانون اساسی مجلس تمام تعهدات دولت ایران با کشورهای خارجی را بررسی، تصویب و به قانون تبدیل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *