شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

بیماری مشترک‌عروسک و نوشت‌افزارایرانی

چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 444859
رئیس اتاق اصناف استان همدان گفت: متاسفانه نوشت افزار ایرانی- اسلامی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد گران تر از نوشت افزار غیر اسلامی است ضمن اینکه کیفیت نوشت افزار ایرانی- اسلامی نیز جای بحث دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمیدرضا فرسایی وحید شامگاه سه شنبه در اجلاس ماهانه اصناف با اشاره به سفر یک هفته ای به تبریز، اصفهان و مشهد، اظهار داشت: در این سفر با روسای اتاق های اصناف اصفهان، تبریز و مشهد جلساتی برگزار شد که حاصل این جلسات ایجاد جرقه هایی در ذهنم بود.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف همدان سال های زیادی در کشور می توانست مطرح باشد و خود را نشان دهد، ادامه داد: سفر با نیت ترغیب اصناف سایر استان ها به منظور شرکت در نمایشگاه تخصصی پوشاک در تاریخ ششم مهر ماه در همدان انجام شد.

رئیس اتاق اصناف استان همدان با اشاره به اینکه هفت ماه از راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری در اصفهان می گذرد، ادامه داد: بسیاری از اقداماتی که اصناف سایر استان ها اکنون انجام می دهند استان همدان سال ها قبل انجام داده است.

فرسایی وحید با بیان اینکه اصناف همدان مغفول مانده و فاصله ها موجب شده که نتوانیم استان را مطرح کنیم، عنوان کرد: در راستای پیگیری مطالبات، هیئت امنا تشکیل و این اقدام خوب سبب مسقف شدن بخشی از راسته بازار سر گذر شده است.

وی با تاکید بر اینکه راسته پیغمبر و راسته طلا فروش ها نیز باید مسقف شوند، افزود: اتاق اصناف همدان در راستای همکاری با میراث فرهنگی برای مسقف کردن راسته بازار ها اعلام آمادگی می کند و هم اکنون اقدامات بازسازی بخشی از بازار از سوی میراث فرهنگی در حال انجام است.

رئیس اتاق اصناف استان همدان با عنوان اینکه در کنار میراث فرهنگی برای بازسازی بازار همدان هستیم چراکه اگر فضای مطلوب گردشگری ایجاد شود فضای کسب و کار نیز رونق پیدا می کند، عنوان کرد: همچنین درخصوص مناطق حیدره و ابرو باید اقداماتی انجام شود به دلیل اینکه در این مناطق چندین واحد حضور دارند که مدام مجبور به پلمب و یا رفع پلمب آنها هستیم.

حمیدرضا فرسایی وحید افزود: در هیچ زمانی از تاریخ اصناف تا این اندازه پای کار نبوده اند و اکنون که خود اصناف جلو آمده اند باید از فرصت استفاده کرد.

وی در ادامه به موضوع نوشت افزارها اشاره کرد و با بیان اینکه ترویج نوشت افزار ایرانی- اسلامی پر اهمیت است، عنوان کرد: متاسفانه یک نوشت افزار ایرانی- اسلامی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد گران تر از نوشت افزار غیر اسلامی است ضمن اینکه کیفیت نوشت افزار ایرانی- اسلامی نیز جای بحث دارد.

رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه اصناف مالیات می دهند، اشتغالزایی دارند، عوارض پرداخت می کنند و ۴۳ درصد بهره وری کشور را دارند، عنوان کرد: متاسفانه مالیات در نظر گرفته شده سرسام آور است.

فرسایی وحید با عنوان اینکه در شهریور ماه و زمان کار صنف لوازم تحریر نمایشگاه های نوشت افزار برگزار می شود که این کار موجب متضرر شدن واحد های صنفی می شود، ادامه داد: اصناف اعلام آمادگی می کند که نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی را خود برگزار کند.

وی در خصوص وضعیت میدان امام نیز با بیان اینکه مبلمان شهری میدان امام ، وضعیت دست فروشان، فاضلاب و غیره در میدان امام مناسب نیست، بیان کرد: موضوع دست فروشان خود به تنهایی معضلی شده است.

مسئول سیرک در همدان در ادامه با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان تاکید داشت که موضوعات فرهنگی و نشاط باید به همدان آورده شود، عنوان کرد: اگر نشاط ایجاد شود مردم با روحیه و نشاط بیشتری فعالیت روزانه خود را انجام می دهند.

جلال عسگری با بیان اینکه برنامه های دارای نشاط برای استان و مورد تاکید مسئولان استان همدان است، بیان کرد: چنین برنامه های با نشاطی مانند برگزاری سیرک برای توسعه گردشگری و ایجاد نشاط در همدان لازم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *