شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

تکلیف سفارت ایران در یمن روشن شد

دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 444425
معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه گفت: سفير كشورمان در صنعا صرفا چند روزی برای معاينات پزشكي به كشور آمده است.
به گزارش جهان، "حسین امیرعبداللهیان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه سفير كشورمان در صنعا صرفا چند روزي برای معاينات پزشكي به كشور امده است، گفت: تهران هيچ تصميمی برای بستن سفارت خود در صنعا ندارد.

وی ادامه داد: سفير جمهوری اسلامی ايران در تمام مدت تجاوز سعودی به يمن و بمباران هاي سخت صنعا در پايتخت اين كشور حضور داشته است، بی ترديد سفارت كشورمان به فعاليت عادی خود ادامه خواهد داد.

معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه تاکید کرد: هشدار لازم به منظور حفظ امنيت أماكن ديپلماتيك متعلق به تهران در صنعا برابر حقوق ديپلماتيك و كنسولی به عربستان داده شده است و ما قويا از مردم يمن در مقابله با تروريسم حمايت خواهيم كرد و به حمايت های موثر سياسی و انسانی خود از مردم يمن بدون ترديد ادامه خواهيم داد.

اميرعبداللهيان خاطرنشان کرد: بار ديگر تاكيد می‌كنيم كه يمن پيروز نظامي نخواهد داشت و از راهكار سياسي و نقش نماينده دبيركل سازمان ملل در اين كشور و نتايج حاصل از گفتگوي يمني يمني حمايت مي كنيم.

پیش از این نیز الجزیره مدعی شد: سفیر و کارکنان سفارت ایران در صنعا از یمن فرار کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *