سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
تظاهرات گروهی از معترضان به توافق هسته‌ای در برابر کاخ سفید

ترامپ: ما رهبران بسیار بسیار احمقی داریم

پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 443623
صدها معترض به توافق هسته‌ای در برابر کاخ سفید تجمع کردند و خواستار ممانعت کنگره از اجرایی شدن این توافق شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ صدها معترض به توافق هسته‌ای ایران و ۵+۱ در برابر کاخ سفید تجمع کردند و خواستار ممانعت کنگره از اجرایی شدن این توافق شدند.

براساس گزارش ای.بی.سی نیوز در این تظاهرات تد کروز و دونالد ترامپ دو نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخنرانی می‌کنند.

این تظاهرات توسط تی‌پارتی که جریان تندرو حزب جمهور خواه به شمار می‌رود، برگزار شده است.

تد کروز که یکی از سخنرانان این تجمع بود، با انتقاد شدید از توافق هسته‌ای، گفت: «این توافق، بزرگترین تهدید امنیت ملی برای آمریکا است، بزرگترین تهدید امنیت ملی برای اسرائیل است.»

وی در بخش دیگری از این تجمع به روند بررسی برجام در کنگره هم اشاره کرد و گفت از آنجا که دولت باراک اوباما متن توافق محرمانه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در اختیار کنگره قرار نداده، عملا روند بررسی آغاز نشده و باید از رأی‌گیری در مورد آن جلوگیری کرد.

در این تجمع تعدادی از کهنه سربازان نیروی دریایی و هوایی آمریکا نیز حضور یافتند و از باراک اوباما خواستند توافق با ایران را لغو کند.

«دونالد ترامپ» هم در ادامه این تجمع سخنرانی کرد و گفت: «من معاملات خیلی زیادی انجام داده‌ام، اما تا حالا معامله‌ای به این بدی ندیده‌ام.»

وی با بیان اینکه در دوره اوباما آمریکا تضعیف شده و ایران در برابر آن ایستاده است، گفت: «ما رهبران بسیار بسیار احمقی داریم... اگر من رئیس‌جمهور شوم، اوضاع تغییر می‌کند، آنقدر پیروز می‌شویم که دیگر از پیروز شدن خسته می‌شوید.»

معترضان که پرچم رژیم صهیونیستی را در دست داشتند تاکید کردند که نباید تحریم‌های ایران برداشته شود.

تد کروز نامزد جمهوری‌خواه کنگره در جمع معترضان گفت: اوباما متن توافق ایران و آژانس را به کنگره نداده است و به همین دلیل دوره بررسی برجام هنوز آغاز نشده است.

وی همچنین تصریح کرد که توافق هسته‌ای، بزرگترین تهدید امنیت ملی برای آمریکا و اسرائیل است.

این در شرایطی است که تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «پیو» نشان می‌دهد میزان حمایت افکار عمومی در آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، نسبت به دو ماه گذشته به شدت کاهش یافته است.

در حالی که انتظار می‌رود کنگره ظرف یک هفته آینده نظر خود را در مورد برنامه جامع اقدام مشترک اعلام کند، حمایت عمومی از این توافق به تنها ۲۱ درصد کاهش یافته است.

در مقابل حدود نیمی از پرسش‌شوندگان (۴۹%) مخالف توافق هستند و ۳۰درصد نیز اعلام کرده‌اند که نظری در این رابطه ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *