شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
بذرپاش در جمع دانشجویان معترض به روند بررسی برجام در مجلس:

حضور هاموند را در کشور را جدی می‌گیریم

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب: 440743
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت قبول ندارد که مجلس برجام را بررسی کند و می‌گوید خودمان آن را بررسی می‌کنیم گفت: آئین‌نامه داخلی مجلس این اجازه را به ما می‌دهد که متن برجام را بررسی کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس در تجمع امروز دانشجویان معترض به روند بررسی کند برجام که در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت:‌ در این روزها اتفاق خوبی که رخ داد این بود که کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی برجام شکل گرفت اگرچه دیر این کار انجام شد ولی اتفاق خوبی بود که رخ داد.

وی در خصوص این کمیسیون اظهار داشت: در این کمیسیون مقرر شد اعضا بازدیدی از سایت نطنز، فردو، آب سنگین اراک، رآکتور تهران و UCF اصفهان و برخی صنایع نظامی داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد در محل سایت‌ها و مراکز مختلف، با کارشناسان امر جلسات بررسی برجام در موضوعات مختلف را برگزار کنیم.

وی افزود: همچنین قرار شد از تیم‌های مذاکره کننده ایران که طی ۱۲ سال گذشته با طرف غربی در پرونده هسته‌ای مذاکره کرده‌اند، دعوت کنیم تا در جریان سوابق مذاکرات قرار گرفته و از نظرات کارشناسی آنان راجع به برجام استفاده کنیم.

بذرپاش ادامه داد: دولت قبول ندارد که مجلس برجام را بررسی کند و می‌گوید خودمان آن را بررسی می‌کنیم ولی آئین‌نامه داخلی مجلس این اجازه را به ما می‌دهد که متن برجام را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: مجلس از ۲۹۰ نفر نماینده با ۲۹۰ سلیقه مختلف تشکیل شده و نباید توقع داشت که از آن یک صدا بیرون بیاید ولی ما تلاش خود را می‌کنیم تا به خطوط قرمز نظام توجه شود و منافع ملت حفظ شود.

این نماینده مجلس با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران افزود: حضور وزیر خارجه انگلیس را در کشور جدی می‌گیریم همانطور که در گذشته ورود طرف‌های غربی را جدی گرفتیم.

وی افزود: همه از اتفاقاتی که در رابطه با مسئله هسته‌ای رخ می‌دهد، نگران هستند. متأسفانه در هفته دولت به جای اینکه شاهد خدمات و کارهای دولت باشیم شاهد بویدم به بی‌بی‌سی اجازه فعالیت داده شد.

بذرپاش اظهار داشت: عده‌ای قصد دارند فضا را دو قطبی کنند و ما باید بسیار مراقب باشیم و نگذاریم دشمنان به خواسته‌های خود دست پیدا کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: تا پایان شهریورماه فاز اول فعالیت‌های کمیسیون ویژه برجام انجام می‌شود و در نیمه دوم مهرماه نیز فعالیت آن وارد فازهای دیگر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *