سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

انتشار گزارش راستی‌آزمایی فعالیت ایران

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 439277
گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد.

آمانو در این گزارش هفت صفحه‌ای خود برای اعضای شورای حکام، پیامدهای اجرای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را تشریح کرده و در گزارش خود اقدامات خاصی را به‌منظور شروع راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات مندرج در برجام بیان داشته است.

در این ارتباط مدیرکل آژانس اتخاد اقدامات ذیل را توسط شورای حکام توصیه کرده است:

۱ ــ بررسی گزارش مدیرکل

۲ ــ اجازه دادن به مدیرکل جهت اجرای اقدامات لازم برای راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات مندرج بر برجام و ارائه گزارش مستمر در این خصوص در طول مدت اجرای برجام

۳ ــ دادن مجوز به آژانس برای مشورت و تبادل اطلاعات با کمیسیون مشترک پیش‌بینی شده در برجام.

همچنین مدیرکل آژانس در این گزارش پیش‌بینی کرده است که هزینه فعالیت‌های آژانس در ارتباط با نظارت بر اجرای تعهدات قطعنامه شورای امنیت حداقل قریب به ۱۰میلیون یورو در سال باشد.

قرار است نشست یک‌روزه‌ای برای بررسی راستی آزمایی برجام و تبعات مالی آن بر بودجه آژانس در تاریخ ۲۵ آگوست (سوم شهریورماه) درمقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین برگزار شود.

سرگئی گاس، مدیر روابط عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در وین در این باره گفت که شورای حکام در این نشست یک‌روزه, گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص درخواست‌های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و هزینه‌های مالی مربوط به آن برای آژانس را بررسی می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *