پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۹
۳۲

آزمایش موشکی آمریکا علیه قایق‌های تندرو سپاه

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب: 439066
یک وبگاه تحلیلی آمریکایی مدعی شلیک آزمایشی موشک ویژه طراحی شده نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با قایق‌های تندرو در خلیج فارس شد.
آزمایش موشکی آمریکا علیه قایق‌های تندرو سپاه
به گزارش جهان، نیروی دریایی آمریکا در اقدامی جهت مقابله با رشد فزاینده تهاجمی ایران در خلیج فارس موشک‌های جدیدی را آزمایش کرده است.

بنوشته وبگاه «فوول»، با وجود توافق هسته‌ای با ایران، کشتی‌های جنگی این کشور اقدام‌های خصمانه انجام می‌دهند به طوری که هفته گذشته یک ناوچه ایرانی مسلسل خود را بسوی یک بالگرد نیروی دریایی آمریکا که در حال تمرین همراه با یک کشتی کمکی بود ، نشانه گرفت. هرچند که گلوله‌ای در این ماجرا شلیک نشد، اما حداقل ۲بار در سال قایق‌های گشتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه کشتی‌های تجاری غیر مسلح شلیک می‌کنند و بنابر از جانب قایق‌های تندروی ایران تهدید وجود دارد.

بر اساس این گزارش، نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران دارای چندین کشتی جنگی، زیر دریایی، رزم ناو، ناوچه هستند و البته بخش عمده توان نظامی دریایی ایران متشکل از ناوگانی متجاوز از ۲۰۰ قایق موشک انداز ، قایق‌های گشت زنی، قایق‌های هجومی تندرو و هاورکرافت است.

وبگاه مذکور در ادامه با اشاره به تهدید بودن نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران در خلیج فارس مدعی مختصر بودن دامنه تهدید آن‌ها شد و نوشت: درست است که آن‌ها تهدید هستند اما تهدیدی بسیار کوچک و حیف است موشک‌های «هارپوون» یا «تام هاک» یک میلیارد دلاری ‌برای منهدم کردن آن‌ها هزینه شود. پس آن‌چه که لازم است موشکی کوچکتر و ارزانتر برای رد گیری چندین قایق کوچک است که نام منظم و انبوه علیه اهداف خود حمله می‌کنند و بنابر این برای مقابله با چنین مواردی موشک‌های «هل فایر» تولید شده‌اند.

وبگاه فوول در ادامه به شلیک آزمایشی موشک اصلاح شده سطح به سطح «لانگ باو هل فایر» کارخانه لاکهید مارتین اشاره کرد و نوشت: این موشک‌ها ویژه مقابله با تهدید‌های ناشی از قایق‌های تند روی ایران طراحی شده‌اند. موشک هل فایر ۵ مایل برد دارد و خود هدایت شونده است و بمجرد مشاهده تهدید بسوی هدف شلیک خواهد شد.

به نوشته فارس، در انتهای این گزارش آمده است: ظاهرا نیروی دریایی آمریکا ۸ موشک لانگ باو هل فایر را بسوی اهدافی شبیه قایق‌های تندروی کوچک شلیک کرده و ۷ مورد آن به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شناس
بذار موزه، کنار موشک های لیزری
چشم!!
لابد مخترع موشک لیزری هم شمایید!!!
شکل موشک رو ببین ..ادم حال می کنه!
پيام
Iran, Islamic Republic of
شكل موشك قشنگه و لابد تو حال مي كني كه باهاش قايق هاي ما رو بزنند
Iran, Islamic Republic of
دشمنان ما از احمق ها هستند.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
خائن وطن فروش مصداق عینی امثال شماست
رزمنده اراکی
Latvia
وادادگان بزدل همیشه متعفن بوده اند .
ستوده
Latvia
با مین های سرگردان و تیر های غیبی چه میکنید ؟ با ایمان و عشق و خلوص و شجاعت رزمندگان ایرانی چه میکنید ؟ با سلاح های نا شناخته ای که تا کنون از آن رونمایی نشده و شماها را به قعر آب های خلیج فارس دفن خواهد کرد چه میکنید ؟ منتظر آمریکایی ها و سربازان بزدلشون نشسته ایم و منتظر فرمان ولی امرمان خامنه ای عزیز تر از جانمان هستیم .
واقعا یعنی با شکل موشک فهمیدی چقدر خوبه؟؟؟؟ چه دانایانی داریم ما!
میلاد
این شکل کامپیوتری موشکه اخه چرا اینقدر ساده این.
هشت سال با کمترین امکانات بینی شیطان بزرگ را به خاک مالیدیم .. اینبار غلطی کنند در عمق مرکزشان نابودشان میکنیم!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای فیروز آبادی....
چشم تیم مذاکره کننده روشن!
شروین
چطور ما آزمایش کنیم مشکلی نداره اونا آزمایش کنن چشم تیم مذاکره روشن ؟ مگه ما با مذاکره دشمن بودن آمریکا و اسرائیلو فراموش میکنیم که اونا فراموش کنن ؟ آدمای حرف ... زن
حسین
ما173روزه آزمایشی نکردیم.بنا به فرمایش آقایان
Finland
ژاپن و المان ٧٠ سال ازمايش نكردن!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیزم چطور اونها حق دارند این کار رو بکنند و تضعیف مذاکرات نیست ولی اگه ما این کار رو بکنیم شما می گویید تضعیف مذاکرات است.
ما هیچ وقت دشمنی انها را فراموش نمی کنیم.
شروین
دوست عزیز من نگفتم ما بکنیم میشه تضعیف . من خودم از اول مخالف مذاکرات بودم و اعتقاد دارم نخاله های داخلیرو جمع کنیم نیاز به هیچ مذاکره ای نداریم . ولی وقتی نوبت حرف نا حق میشه هم نباید ساکت باشیم. حرف شما هم درسته و فرقی با حرف من نداره. یک معادله دو طرفس.
اگر بحث مقایسه است باید در مورد بمب هسته ای هم مقایسه کنید چرا اونها بمب دارند وما حق اعتراض نداریم حتی در میز مذاکره در مورد تعلیق سازی یا از بین بردن بمبهای اتمی آمریکا چیزی شرط نشد و فقط در مورد انرژی هسته ای ما محدودسازی شد؟ آیا اونها چشم و ابروی خوشگلتری دارند؟
شروین
درجواب دوست بالایی عرض کردم اگه منتشر بشه. از اساس مذاکره با آمریکا اشکال داره . ولی حالا که شده نباید هی نق بزنیم و از زمین و زمان ایراد بگیریم. انتقادی هم میخوایم بکنیم منصفانه . وقتی ما هنوز میگیم مرگ بر آمریکا (که باید بگیم خودمم میگم تو نماز جمعه) دیگه نباید از این کری خوانی ها هم ناراحت بشیم و بگیم تیم مذاکره تحویل بگیر .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شما طرف ما هستی یا طرف شیطان بزرگ؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چشم فیروز آبادی روشن!
احمد
این مذاکرات یک بازی کشکی بود . ما باید راه خودمون رو ادامه بدهیم . این منطقه، منطه و اونها رهگزرند.
حسام
با سلام
بگذارید آینده این موشکها را برایتان بگویم اینان بر علیه خودشان استفاده خواهد شد به امید خداوند.اللهم عجل لولیک الفرج
مصطفوی
Iran, Islamic Republic of
به سلامتی انشاءالله وقتی توافق اجرایی شد بازرسی‌ها هم انجام شد دیگه نیروهای مسلح باید منتظر سیلی محکم آمریکایی‌ها باشند! چرا که ترس از مواجهه شدن با اقدامات پیش بینی نشده ایران تا کنون مانع حمله آنان بوده و پس از شناسایی های لازم نقاط لازم و حساس ظرف چند روز منهدم و ضربه کاری وارد خواهد شد.
مهدی
آقا مگه نمی گند 8 تا زدیم 7 تاش خورد؟ ما این دروغشان را باور می کنیم و به ریش نداشته شان می خندیم چون همون یک قایقی که سالم مونده دهنشونو سرویس می کنه!
محمد
United States
بهت مثبت دادم ولی ادب رو رعایت کن، اینجا زن و بچه هم میاد گاهی ؟؟!!
چرا تو افکار نامناسب داری و از واژه ها برداشتی نامناسبتر داری
از کوزه همان...
امیر
تهدیدی بسیار کوچک؟؟1!!!

آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
Finland
تنت هوس تحريم كرده!!! تا پرايد رو صد ميليون بخري!!!
مهدی
شما بچسب به پرایدت ما هم می چسبیم به موشکهای بالستیک نقطه زنمون!
سلمان فارسی
Iran, Islamic Republic of
راه برون رفت جمهوری اسلامی ایران از مشکلات اقتصادی و آزاد شدن منابع مالی ایران و برداشته شدن تحریمها .ست