جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

سبقت گرفتن مخالفان جنگ با ایران در کانادا

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 438869
حزب نئودموکرات‌های کانادا که نگاه صلح‌طلبانه‌تری به ایران و وقایع پیرامون آن دارد، در آخرین نظرسنجی انتخاباتی از نظر محبوبیت مردمی، از حزب حاکم پیشی گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نتایج آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد «توماس مولکِیر» رهبر حزب نئودموکرات‌های کانادا، نظرات بیشتری را در میان رأی دهندگان انتخابات پارلمانی پیش‌رو جلب کرده و محبوبیت «استفن هارپر»، نخست‌وزیر فعلی کانادا، کاهش یافته است.

بر اساس گزارش دیلی‌استار، نئودموکرات‌ها در آخرین نظرسنجی، رأی ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان را داشته و حزب محافظه‌کار حاکم، با از دست دادن ۵ درصد از طرفدارانش، رأی ۲۷ درصد را به خود اختصاص داده است.

بر اساس نظر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی موسسه «لژه»، ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان کانادایی، خواستار ایجاد تغییر در حاکمیت فعلی کشورشان بوده‌اند.

هارپر که نخست‌وزیر فعلی کاناداست، از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای و کاهش تحریم‌های ایران است. «راب نیکلسون» وزیر خارجه دولت هارپر بعد از توافق ایران و ۱+۵ در وین گفته بود « ایران همچنانی یک تهدید برای صلح و امنیت بین‌الملی است و قبل از هر اقدامی در راستای این توافق، ابتدا آن را بررسی خواهیم کرد.»

تحلیل‌گران سیاسی-اقتصادی، این گفته نیکسون را به عنوان اعلان رسمی عدم لغو تحریم‌های ایران از سوی کانادا ارزیابی کرده بودند.

از سوی دیگر، برنده نظرسنجی اخیر یعنی توماس مولکِیر چندی پیش در خصوص تلاش‌ها برای حصول توافق هسته‌ای گفته بود: «باید سخت برای رسیدن به صلح تلاش کرد.»

مولکِیر افزوده بود: «الان در لندن، پاریس و واشنگتن، نفوذ آنها که منطقی‌تر فکر می‌کنند، بیشتر شده و امیدوارم همینگونه ادامه یابد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *