شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
سفیر اسرائیل در آمریکا:

توافق ایران بقای اسرائیل را تهدید می‌کند

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 438827
سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت که توافق هسته‌ای که ماه پیش با ایران حاصل شد بقای اسرائیل را تهدید می‌کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از تایم اسرائیل خبرداد: "رون درمر" سفیر اسرائیل در آمریکا روز شنبه گفت که اسرائیل به هیچ وجه اشتیاقی ندارد که درباره توافق هسته‌ای که ماه پیش با ایران حاصل شد با آمریکا مخالفت کند اما احساس می‌کند که هیچ راهی ندارد.

وی که با برنامه فرید زکریای سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: تردیدی وجود ندارد که این مهم ترین رابطه در جهان بوده و به هیچ وجه تمایل نداریم که در تضاد با مهمترین اولویت سیاسی رئیس جمهور آمریکا باشیم و این یک توافق بزرگ است اما ادامه بقای اسرائیل نیز معامله بزرگی است و ما معتقدیم که توافق با ایران بقای اسرائیل را تهدید می‌کند.

رون درمر اضافه کرد: اسرائیل مدت‌ها بود که با "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا علیه این توافق صحبت کرده و هم اکنون نیز قصد دارد که این موضوع را با اعضای کنگره و سناتورها مطرح کند چون آنها تصمیم نهایی را درباره سرانجام این توافق اتخاذ خواهند کرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: ما به آنها گفتیم که این توافق بدی است که امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند.

وی افزود: زمانی که رئیس جمهور و "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا می‌گویند که معتقدند این توافق برای آمریکا و برای اسرائیل بهتر است هیچ تردیدی در صداقت آنها وجود ندارد و ما فقط با قضاوت آنها مخالف هستیم و معتقدیم که این توافق امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

درمر تاکید کرد که این دیدگاه وجود دارد که توافق هسته‌ای با ایران توافق بدی بوده که ایران را در آستانه هسته‌ای شدن قرار می‌دهد و اسرائیل را تهدید می‌کند.

اوباما هفته پیش در مصاحبه با برنامه سی‌ان‌ان فرید زکریا گفت که مداخله اسرائیل در امور داخلی آمریکا پیش از رای‌گیری کنگره بی سابقه است.

پس از اینکه ایران و شش کشور عضو گروه ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، انگلستان، فرانسه و آلمان) درباره اعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای کشورمان در ازای لغو تحریم‌های یک و چند جانبه توافق کردند، واشنگتن متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به همراه ضمائم آن به کنگره فرستاد تا نمایندگان به بررسی آن بپردازند.

مهلت ۶۰ روزه کنگره برای بررسی برجام از روز دوشنبه ۲۰ جولای (۲۹ تیرماه) رسما آغاز شده است و پس از اتمام این دوره اعضای مجالس نمایندگان و نیز سنای آمریکا درباره آن رأی‌گیری خواهند کرد. قرار نیست که اعضای کنگره برجام را تصویب کنند بلکه آراء منفی خود را به صندوق خواهند انداخت و در صورتی که آراء منفی به حد نصاب نرسیده و یا در صورت کسب اکثریت با وتوی غیرقابل لغو باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، مواجه شود، برجام اجرایی خواهد شد.

وتوی غیرقابل لغو بدین معنا است که پس از وتو مخالفین برجام نتوانند حداقل دو سوم اعضای سنا را قانع سازند که بار دیگر به برجام رأی منفی داده و وتوی رئیس‌جمهور را بی‌اثر سازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *