چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۴
۱۱

اصلاح‌طلبانی که حرف‌های خرازی را به خود گرفته‌اند/ خودت را لو نده!

پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 438442
جنجال‌ها بر سر گفته‌های اخیر صادق خرازی بالا گرفته است؛ گفته‌هایی که باعث شد نزاع لفظی میان جریان اصلاح‌طلب شدت بگیرد.
اصلاح‌طلبانی که حرف‌های خرازی را به خود گرفته‌اند/ خودت را لو نده!
به گزارش جهان، روزنامه جوان نوشت: جنجال‌ها بر سر گفته‌های اخیر صادق خرازی بالا گرفته است؛ گفته‌هایی که باعث شد نزاع لفظی میان جریان اصلاح‌طلب شدت بگیرد و هر طرف درگیر دیگری را متهم به رفتاری خارج از عرف کند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که صادق خرازی در گفت‌وگو با هفته نامه مثلث به جریان اصلاح‌طلبی تاخت. وی در این گفت‌وگو عنوان کرده بود: «‌من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بد و بیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم. کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن ‌گرا می‌دادند، من آنها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم. لیست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد، منتها به سیستم امنیتی نخواهم داد و اگر بخواهم بدهم به مردم ایران ارائه می‌دهم که بدانند این آقا در دوره اصلاحات با فلان مقام ارشد اروپایی یا فرانسوی یا فلان مقام ارشد امریکایی پنهانی مذاکره کرده و ‌گرا داده است.»

همین گفته‌های وی کافی بود که خرازی به عنوان سیبل جریان تجدیدنظرطلب قرار بگیرد و اتهامات مختلفی را از جانب افرادی که ضمیر این کلام بودند، دریافت کند؛ اتهاماتی از قبیل اصلاح‌طلب بدلی تا قاچاقچی نسخ خطی که اخیراً نیز محمد علی ابطحی از محکومان فتنه ۸۸ به این جمع پیوسته و اتهام تازه‌ای را متوجه صادق خرازی کرده است. وی در آخرین پست فیس بوک خود، با ادبیاتی سخیف خرازی را به قاچاق اشیای عتیقه متهم کرده و نوشته است: «صادق خرازی در ادامه حرف‌های شیرین و متناقضش گفته که لیست اصلاح‌طلبانی که به دشمن گرا می‌دادند را در جیبش دارد. از این شیرین زدن‌ها قبلاً هم در گفته‌هایشان بود. عبدالله رمضان زاده نیز در این رابطه نوشته: لیست دیپلمات‌های قاچاقچی نسخ خطی کتاب‌های قدیمی در جیب کیست، البته قاچاق زیر خاکی هم اضافه کنید راه دوری نمی‌رود. بهترین تلنگر را رمضان‌زاده برای اصلاح‌طلبی بدلی ندا داده است. واقعیت دیگر هم این است که تقسیم کنندگان شغل در کشور نه تنها با این تعابیر که اگر کسی بگوید لیست اصلاح‌طلبان قاتل مظلومان بوسنی وفلسطین وافغان راهم در جیب دارد، باز هم در دادن پست افاقه نمی‌کند. حزب ندایی‌های خوبی که واقعاً اصلاح‌طلب بودند وفقط امکانات نداشتند، در این موارد نمی‌خواهند موضع بگیرند؟»

همین هجمه‌های ‌جریان تجدیدنظرطلب باعث شد خرازی روز گذشته در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد، توضیحات بیشتری در خصوص مصاحبه خود‌ بدهد. اگرچه وی در این مسیر هیچ‌گاه اصل ماجرا را تکذیب نکرد و تنها عنوان کرد: «عین عبارت من در گفت‌وگو با مثلث این است: کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن ‌گرا می‌دادند، من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم. از این جمله صریح نه نسبتی به اصلاح‌طلبان بر می‌آید و نه اتهامی درباره آنان مطرح شده است. سؤال من این است که چرا برخی دوستان اصلاح‌طلب پس از بازنشر تقطیع‌شده با تیتر تحریف شده مصاحبه‌ام با روزنامه جوان، فریاد وااصلاحاتا سر دادند؟ چرا طی این ١٠ روز به این کشف و شهود نرسیده بودند که هدف من خیانتکار نشان دادن اصلاح‌طلبان بود؟! و چرا صبر کردند تا «جوان» این‌طور تیتر بزند و آنها تازه فهمیدند که منظور من چه بوده است؟»

حال تأکید مجدد صادق خرازی بر وجود چنین افرادی، ‌فارغ از آنکه ماهیت سیاسی آنها را چه می‌داند، بر این نکته مهر تأیید می‌زند که افرادی از درون دولت اصلاحات با عناوین رسمی با مقامات کشورهای بیگانه ملاقات و علیه امنیت ملی اقدام کرده‌اند، بنابراین توضیحات مجدد صادق خرازی نیز تغییر در اصل ماجرا ایجاد نکرده و رسیدگی به اتهامات این افراد همچنان لازم به نظر می‌رسد.

دکتر خرازی همانگونه که تصریح کرده این جماعت را اصلاح‌طلب نمی‌داند نه اینکه اصلاح‌طلب نیستند بلکه وقتی می‌گوید من آنها را اصلاح‌طلب نمی‌دانم یعنی « که آنها خود را اصلاح‌طلب معرفی کرده‌اند ولی من آنها را اصلاح‌طلب نمی‌دانم.» همچنانکه آنان نیز ایشان را اصلاح‌طلب نمی‌دانند و با به‌کار بردن عناوینی مانند اصلاح‌طلب بدلی همواره در پی تخطئه او بوده‌اند. از این رو با توجه به اینکه صادق خرازی خود را معتقد به نظام و انقلاب اسلامی می‌داند و تاکنون در عمل نیز در همین چارچوب رفتار کرده، لازم است برای جلوگیری از نفوذ چنین افراد خائنی در بدنه حاکمیت، نام آنها را در اختیار نهادهای قانونی و امنیتی قرار دهد تا به اتهامات آنان در خصوص اقداماتشان رسیدگی شود. همچنین در این ارتباط باید بر این نکته نیز تأکید کرد که نقدهای اخیر صادق خرازی‌، آزمونی مهم برای جریانی بود که شعار آزادی بیان و زنده باد مخالف من سر می‌دهد؛ آزمونی که در آن جریان اصلاح‌طلب ثابت کرد که، نه تنها به این شعارها پایبند نیست بلکه دچار یک دیکتاتوری حزبی سخت است که در آن اگر فردی بخواهد کلامی در نقد آنان به زبان بیاورد، آن را بر نمی‌تابند و با برچسب‌زنی درصدد حذف وی برخواهند آمد؛ اقدامی که پیشتر در ماجرای الهه راستگو از اعضای شورای شهر تهران نیز تکرار شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خرازی از سوی سایر افساد طلبها با قاچاق زیرخاکی متهم شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر این سفیر اصلاح‌طلب ، قاچاقچی بوده و کسانی که مطلع بودند و سکوت کردند با او شریک جرم هستند
Iran, Islamic Republic of
از اونجایی که عادت اصلاح طلبان افساد طلب این است که در تعارض میان منافع ملی و جناجی، منفعت شخصی را در اولویت قرار داده و برای گندکاری هایشان همیشه از درپوش استفاده می کنند (درست برخلاف اصولگرایان به عنوان مثال افشاگری و اعتراضات آقایان زاکانی و نادران و توکلی و.... در قضایای رحیمیُ بقاییُ مرتضویُ مشایی و...) این بار آقای خرازی خرق عادت کرده و به لحاظ شدت و عمق فاجعه صلاح دیده اند تا منافع ملی را مقدم دانسته و این واقعیت بسیار تلخ برای کشور و مایه شرمساری وسرافکندگی بیشتر برای اصلاح طلبان را به زبان بیاوردند واین شد که به قول شاعر گویی که آب بر لانه مورچگان ریخته شده و اینطور عنان عقل از کفشان خارج شده و هر کس از هر دری که می رسد دهان خود را باز کزده ولیچاری می گوید که چرا (واقعیت) را می گویی؟!!
Iran, Islamic Republic of
میگن چوب رو که بر داری گربه دزده حساب کارش رو میکنه... دقیقا همینه... خیلی از این افساد طلبها خائن و وطن فروش هستند
از قدیم گفتن فحشو بنداز صاحبش ورش میداره
حامد
United States
به هر حال اصلاح طلبان باید با منطق و بدون اتهام زنی جواب آقای خرازی را بدهند نباید وقتی ایشان انتقادی کرد و یا اقدامی کرد که به نظر آنان اشتباه است به یاد قاچاق عتیقه و زیر خاکی بیفتند به قول آقای خ...تا زمانی که او ندا را تشکیل را نداده بود همیشه با آقای خاتمی و به عنوان مشاور ایشان در بسیاری از سفرها بوده و در اونوقت کسی نمی گفته که او اصلاح طلب نیست حالا چه طور شده این مسایل را مطرح می کنند ؟
Iran, Islamic Republic of
مناسقانه همه راست می گویند. وقی در دولت اصلاحات که مال خودشان بود اینظور کردند در دوران دولتهای نهم و دهم بیکار نشستند؟؟

تمامی این تحریمها عمدتا توسط داخلیها پا گرقت.
Estonia
خداوند این مفسدطلبان وطن فروش را (آنهایی که واقعا اینطوری هستند)هدایت وگرنه....... بگردان
من بعید میدونم این مثل اینجا و در مورد ستون پنجم مدعی اصلاحات صدق کنه. «چوب رو که برداری گربه دزده حساب کار دستش میاد».
نفوذهای به اصطلاح اصلاح طلب که از اونطرف آبها دستور میگیرند تا تو گوشش لیدرهای اصلاح طلب آیه بخوانند آنقدر زرنگ و کار آموخته هستند که خودشان را لو ندهند.
این بندگان خدایی که صدایشان در آمده و به حرفهای خرازی میتازند خودشان پادوهای آن ستون پنجمی هایی هستند که دم به تله نمی دهند.
بگردید دنبال آن نفوذیها.
Iran, Islamic Republic of
شماها دنبال اختلاف بینداز وحکومت کن هستید. حرفهای خرازی ارزشی ندارد اما انچه مسلم است فساد اصولگرایان در دوران 8 ساله احمدی نزاد با اب زمزم هم پاک نمی شود. شما فکری به حال خودتان بکنید
واضح تر از نامه و پیغام سران فتنه به امریکا برای تحریم بیشتر ایران که نیست.چرا این جوری تعجب می کنند.کارشونه نه عارشون ٬ ما هم خرده ای نمی گیریم.المامور المعذور