سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۵
۱۸

ادعای جان کری علیه سپاه پاسداران/ تهدید جدید نظامی

سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب: 438198
وزیر خارجه آمریکا در نشستی در دفتر رویترز در خصوص توافق هسته‌ای ایران سخنرانی کرد.
ادعای جان کری علیه سپاه پاسداران/ تهدید جدید نظامی
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی در رویترز با موضوع بررسی توافق هسته ای ایران مدعی شد: «ما هیچ تردیدی نداریم ایران زمانی به دنبال تسلیحات هسته ای بوده است.»

وی افزود: «ایران پس از سال ۲۰۰۳، تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را کنار گذاشت.»

کری ادامه داد: «در طول دوره پانزده ساله توافق هسته ای، ایران نمی تواند اورانیوم را بیش از سه و نیم درصد غنی سازی کند. در صورتی که به توافق هسته ای ایران رای منفی داده شود، دیگر محدودیت و بازرسی بر برنامه هسته ای این کشور اعمال نخواهد شد.»

کری در ادعایی بی اساس مدعی شد: «سپاه پاسداران ایران همچنان خواستار دستیابی به بمب هسته ای است.»

کری در این نشست ادامه داد: «یکی از نقاط قوت توافق هسته ای ایران این است که رئیس جمهور، وزیر خارجه، آیت الله خامنه ای(رهبر معظم انقلاب) و دولتی که اکنون در ایران بر سر کار است، توافقی را قبول کرده اند که براساس آن تا ابد از داشتن بمب هسته ای، پیگیری یا هر گونه تحقیق برای دستیابی به بمب هسته ای منع شده اند. ایران بدون آنکه آمریکا متوجه شود، نمی تواند مخفیانه سوخت هسته ای تولید کند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «جرج بوش در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ تلاش کرد به توافقی بهتر دست پیدا کند. اما آنچه در هر دو نبرد روی داد، آن بود که شمار سانتریفیوژ های ایران از ۱۴۰ به ۱۹ هزار رسید و این کشور به دانش چرخه سوخت هسته ای به طور کامل دست یافت. همه باید این مسئله را بدانند که نمی توان فقط نشست و با توافق مخالفت کرد و گفت بهتر است به توافقی مطلوب تر دست یافت.»

کری ادامه داد: «نباید اظهار نگرانی کرد که ایران در سال پانزدهم توافق هسته ای به یک قدرت در آستانه تسلیحات هسته ای تبدیل می شود؛ چرا که اکنون این کشور یک کشور در آستانه تسلیحات هسته ای است. ایران زمانی به یک قدرت در آستانه تسلیحات هسته ای تبدیل شد که ما همچنان سیاست عدم غنی سازی را دنبال می کردیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنرانی خود در نشست رویترز افزود: «با محدودیت هایی که بر برنامه هسته ای ایران اعمال می شود، امکان ندارد این کشور به سلاح هسته ای دست پیدا کند. اقداماتی که ایران در جهت محدود کردن برنامه هسته ای خود صورت می دهد، عامل اصلی افزایش مدت زمان لازم برای فرار هسته ای این کشور است.»

کری ادامه داد: «بر سانتریفیوژ های ایران مهر و موم های الکترونیک گذاشته خواهد شد و سطح غنی سازی در سانتریفیوژ های هسته ای این کشور با پیامهایی که به صورت «رادیو الکترونیک» مخابره می شود، کنترل خواهد شد.»

کری مدعی شد: «با نظارت هایی که براساس توافق هسته ای بر برنامه هسته ای ایران اعمال خواهد شد، می توانیم بگوییم اسراییل و همه کشورهای حوزه خلیج (فارس) و منطقه و آمریکا امن تر خواهند بود.»

«کری افزود: هیچ توافقی در جهان وجود ندارد که شامل نظارت ۲۰ ساله از آغاز تا انتهای فرایند برنامه هسته ای یک کشور باشد. اگر آمریکا از موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران کنار بکشد و از متحدان خود درخواست کند به تحریم های آمریکا پایبند باشند، دلار آسیب خواهد دید و دیگر یک ارز قوی در جهان نخواهد بود.»

آمریکا همچنان گزینه اقدام نظامی درباره مسئله هسته ای ایران را روی میز دارد و باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اگر مجبور باشد از گزینه اقدام نظامی استفاده خواهد کرد. ما باید نخست گزینه دیپلماسی را با ایران به طور کامل پیگیری کنیم تا نیازی به استفاده از گزینه نظامی نباشد. گزینه ها همیشه در دسترس ما هستند. با این حال، باید نخست گزینه توافق هسته ای را پیگیری کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ایران به رغم آنکه مشاهده کرده بود نیروهای آمریکایی با صدام چه کردند و به رغم جنگ اخیری که داشتند و یک میلیون نفر را از دست دادند و شاهد حضور گسترده نیروهای آمریکایی در عراق بودند، به دولت جرج بوش که دو بار برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران تلاش کرد، نه گفت.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
جان کری: نقض تحریم‌های تسلیحاتی ربطی به مکانیسم ماشه ندارد

پس درستی حرف تیم مذاکره کننده ایرانی که نقض تحریم تسلیحاتی ربطی به نقض برجام نداره ثابت شد .
Iran, Islamic Republic of
در هيچ كجاي خبر همچين جمله اي به كار نبرده
علی
این مطلب رو گفته ، خبرگزاری فارس هم تیتر زده
این همه فرماندهان سپاه ما می گویند ناوهای آمریکا در تیرس ما هستند نکنه انتظار دارید آنها بگن خواهش می کنم!!!
ما هيچ انتظاري نداريم جز اينكه گورشون رو از منطقه اي كه هزاران كيلومتر با كشورشون فاصله داره ,گم كنن.
مرگ بر امریکا
کاظمی
اصلا ما باید بدانیم امریکا چکاره دنیا است که برای ما تعیین تکلیف می کند ؟ در دنیا بیش از 190کشور وجود دارد تنها کشوری که علیه کشور ما خط و نشان می کشد امریکا می باشد و چند کشور اروپایی و عربی هم موظف به عمل کردن نقشه های امریکا می باشند . به امید روزی که امریکا مانند شوروی سابق متلاشی شود .
كاظمي جون ! (طبق ادبيات سياسي دولت موسوم به تدبير و اميد و اعتدال و فلان و يهمان!!) اولا" كه آمريكا نه و كدخدا ! دوما" چند كشور غربي نه و كل جامعه جهاني !!!
سوما"اينجوري كه در مورد اين كشورها صحبت مي كني بايد پيه برخورد شجاعانه دولت تدبير و ساير چيزها!! را هم به بدنت بمالي ها!!!!!
حالا که کسی به فکر اقتصاد مقاومتی نیست پس نیروهای مسلح ما باید با تمام قدرت خود را تا می تواند به سلاح های پیشرفته و اموزش های نظامی و اطلاعاتی و سلاح ایمان مجهز کنند تا دشمنان قدرت عرض اندام در برابر ملت ایران را نداشته باشند .
علي
مسئولان محترم
آمريكا چطوري بگه توافق براش حياتيه ؟
با توافق همه جوره مشكلاتشو حل مي كنيد
در عوضش چي گير ايران مياد ؟
وعده و وعيد و تهديد
خب اينم يه جور حفظ منافع مليه لابد !!!!!!!!!!!!!!!!
برو گمشو مردیکه
چطور میشود عده ای به خاطر فتنه 88 کشته و شهید شوند اما امسال عده ای در فتنه اکبر به جای مجازات فتنه گران به قوه قضائیه هجوم آورند و توهین کنند به مسئولین قوه قضائیه و با حمله رسانه ای بخواهند قضاوت را خدشه دار کنند. آقای هاشمی این اسلام است که به شما مشروعیت داده بود که رییس جمهور شوید .الان هم همین اسلام است که تعیین می کند فتنه گران باید مجازات شوند .دزد باید دستش قطع گردد.
امروز جهان به جایی رسیده است که حتی یهودیها هم اسلام داعشی را از اسلام ناب محمدی (ص) تشخیص می دهند. اسلام داعشی به رهبری آمریکا درست شده است که سه راس مثلث اسلام آمریکایی ، اسرائیلی , عربستانی (وهابی) میباشد.
موسوی اصفهان
قابل توجه آقای ریس ستاد کل !!!
امیکاهیچ غلطی نمی تواندبکند.....
مسعود دیپلمات
جناب کری ! شما با این توافق، امنیت اسرائیل را تامین می نمایید، ولی چه تضمینی در برابر امنیت ما می دهید ؟! شاید بگویید که :
ما مسئول امنیت شما نیستیم.
در اینصورت چرا باید با قبول این برجام امنیت خود را به خطر بیاندازیم؟!!
در واقع شما هیچ امتیازی به ما نمی دهید، فقط حقی را که از ما ضایع کرده بودید می خواهید به برگردانید آنهم با هزاران مسئله.
بنابراین باید احمق باشیم که بپذیریم.
Russian Federation
مسعود جان اينكه يك كمي از پولهامونو بهمون مي دن تا از اونا كالاهاي انبار شده شونو بخريم مگه چيز كمي يه!!!!!!!!!!!

تازه اين يك نوع اقتصاد مقاومتيه؟! چرا؟

چون دولت ميتونه در برابربعضي ها كه ميخواهند هي توليد كنند و هي توليد كنند درست وحسابي مقاومت كنه! فهميدي يا بازم توضيح بدم عزيز.
م
United Kingdom
آقای جان کری جان !ما ایرانی ها اگر بخواهیم تو خود کشور امریکا بمب هسته ای تولید می کنیم چون علمش را به حول وقوه الهی پیدا کرده ایم .اما دو تا مطال را شما نمی خواهید بفهمید در اسلام کشتار با سلاح ضد حیات هسته ای حرام است و دیگر اینکه پایبندی به قول و قرار حتی با کافر مثل شما نیز موکد و واجب است مگر اینکه شما نقضش کنید که اگر هم نقضش نمایید بازهم ایران اسلامی به دنبال سلاح هسته ای برای کشتار نمی رود هرچند مسئله امادگی دفاعی مقوله دیگری است