شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

تلاش برخی برای گران کردن بلیت قطار

سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 438091
معاون مسافری راه‌آهن از درخواست‌های مکرر شرکت‌های راه‌آهن برای افزایش یافتن قیمت بلیت قطار خبر داد و گفت: در حال حاضر ما تعداد قطارها را در مسیر منتهی به مشهد همه روزه کرده‌ایم.
به گزارش جهان، راشدی معاون مسافری راه‌آهن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه امسال قیمت بلیت قطار گران نمی‌شود گفت: قیمت‌ها از مهر ماه سال گذشته تا پایان تابستان قصد گران شدن ندارد.

وی در ادامه افزود: حتی در سه ماهه امسال نیز قیمت بلیت قطار گران نمی‌شود و اکثر شرکت‌ها بلیت‌های خود را با تخفیف‌های ۱۰ تا ۲۵ درصدی به فروش می‌رسانند.

معاون مسافری راه‌آهن تصریح کرد: برخی از شرکت‌های مالک درخواست افزایش قیمت کرده‌اند اما اعضای هیأت مدیره برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارند و تمامی سعی خود را بر بهبود شرایط قطارها به کار گرفته‌اند.

راشدی اظهار داشت: در حال حاضر هزینه برخی از شرکت‌ها و نیز دستمزد کارگران بین ۱۴ تا ۱۵ درصد افزایش یافته همین موضوع باعث گردیده برخی از شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت کنند اما تا به امروز با درخواست آنها موافقت نشده است.

معاون مسافری راه‌آهن توضیح داد: باید شرکت‌ها با راهکارهای دیگر این هزینه‌ها را مدیریت کنند و خسارت‌های خود را به نوعی جبران کنند که این موضوع با افزایش ضریب اشغال نیز جبران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از قطارها را در برخی از مسیرها افزایش داده‌ایم گفت: طی سال‌های گذشته با افزایش تقاضا بازار سیاهی ایجاد شده بود اما امسال با افزایش تقاضا عرضه را نیز بیشتر کرده ایم و به نوعی در این مسیر تعادل ایجاد کردیم.

راشدی یادآور شد: به دلیل افزایش تقاضا در مسیر قم- مشهد اواخر امسال دو قطار و دو رام دیگر نیز در این مسیر راه‌اندازی کردیم.

معاون مسافری راه‌آهن تصریح کرد: در حال حاضر همه روزه در مسیرهای قم- مشهد، اراک- مشهد و ساری- مشهد قطار وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *