يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بیمه خبرنگاران قطع نشده است

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 437525
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: به رغم عدم تخصیص اعتباری از محل هدفمندی یارانه‌ها، بیمه خبرنگاری قطع نشده و از منابع داخلی خود آن را پوشش می‌دهیم .
به گزارش جهان به نقل از مهر، سیدتقی نوربخش شب گدشته در حاشیه نشست روزنامه نگاران، نیازهای حرفه ای، مسائل اجتماعی، در جمع خبرنگاران افزود: به منظور حمایت ویژه از خبرنگاران رسانه ها تفاهم نامه ای به مناسبت روز خبرنگار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته آیندهبه امضا می رسد و در حال حاضر کارهای کارشناسی آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای امضای این تفاهم نامه از سوی سازمان تامین اجتماعی تسهیلاتی برای خبرنگاران در نظر گرفته می شود، تاکید کرد: سازمان مسائل و مشکلات موجود خبرنگاران را به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کند.

وی گفت: یکی از مفاد این آیین نامه تحت پوشش بردن کارگاههای بیش از پنج نفراست همچنین در این تفاهم نامه، آیین نامه هایی که باید در دولت تصویب شود مانند پوشش بیمه ای خبرنگاران مدنظر است و اعتبار مورد نیاز آن از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود.

به گفته وی، در حال حاضر بحث بیمه خبرنگاران رسانه های گروهی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند، از منابع داخلی سازمان تامین اجتماعی تامین می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۶۵ درصدی مستمری بازنشستگان طی سه سال خبر داد و گفت: در دولت تدبیر و امید هر سال ۲۵ درصد میزان مستمری، مستمری بگیران تامین اجتماعی افزایش و امسال نیز این میزان ۱۵ درصد افزایش یافت و نشان می دهد که در طول سه سال مستمری در تامین اجتماعی ۶۵ درصد رشد داشته است.

نوربخش از اختصاص ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان خبر داد و افزود: در سال جاری ۱۶هزار میلیارد تومان در رابطه با طرح تحول سلامت هزینه می شود.

وی تصریح کرد: در زمینه تعهدات سازمانی، اقدامات خوبی صورت گرفته اما هنوز مشکلاتی داریم، اما سازمان تلاش می کند در برنامه ششم توسعه راهکارهای عملی انجام دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که اگر خبرنگار بودید چه موضوعی را در سازمان تامین اجتماعی پیگیری می کردید، اظهار داشت: خبرنگاران رسانه ها باید پیگیر افزایش تعهدات این سازمان برای بیمه شدگان تحت پوشش باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *