پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

"نمایندگی‌ پیام نور در هرات غیرقانونی است"

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 436493
وزارت تحصیلات عالی افغانستان فعالیت دانشگاه پیام نور را در برخی ولایت‌های این کشور به دلیل نداشتن مجوز رسمی غیرقانونی اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزارت تحصیلات عالی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نمایندگی‌های دانشگاه پیام نور در ولایت‌های بلخ در شمال و هرات در غرب افغانستان غیر قانونی هستند.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان در این اعلامیه دلیل غیرقانونی بودن این دانشگاه را فعالیت بدون مجوز رسمی پیام نور عنوان کرد.

اعلامیه می‌افزاید: این دانشگاه در ولایت‌های هرات و بلخ مثل گذشته بدون مجوز رسمی و خلاف اصول و معیارهای تعیین شده علمی و اداری مشغول جذب دانشجو است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در صورتی‌ که دانشگاه پیام نور فعالیت‌های خود را در ولایت‌ها‌ی مذکور متوقف نکند موضوع از طریق مراجع قضایی افغانستان پیگیری خواهد شد.

دانشگاه پیام نور فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۸۹ در شهر کابل پایتخت افغانستان با ۱۶ رشته کارشناسی، ۱۳ رشته کارشناسی ارشد و پنج رشته دکترا آغاز کرد.

گرفتن مجوز ایجاد واحدهای دانشگاهی در شهرهای هرات و مزارشریف مرکز ولایت بلخ افغانستان از دیگر برنامه‌های دانشگاه پیام نور بوده، اما در حال حاضر وزارت تحصیلات عالی این کشور فعالیت این دانشگاه را در شهرهای مذکور غیر قانونی اعلام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
افغانها بهتر از ما فهميدن كه پيام نور و آزاد رو اگه مجوز بهشون بدن، ديگه كارگري و زن خانه داري باقي نميمونه، همه رو دكتر ميكنن!!!